Cea de-a doua ediţie a concursului „25ore@USV” a debutat ieri dimineaţă la Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava, patru echipe de studenţi răspunzând afirmativ provocării de a participa la competiţia care nu le lasă nici un moment de răgaz preţ de 25 de ore.
În acest interval, tinerii vor trebui să lucreze non-stop pentru a finaliza cerinţele concursului, testându-şi abilitățile de dezvoltare hardware și software, dar totodată creativitatea și perseverența.
Festivitatea de deschidere a ineditei competiţii a avut loc ieri dimineaţă, tinerilor aducându-li-se la cunoştinţă tema şi cerinţele concursului.
Prof. univ. dr. ing. Adrian Graur, preşedintele „25ore@USV”, le-a mulţumit studenţilor şi antrenorilor pentru că au acceptat această provocare, mărturisind că este o bucurie că Facultatea de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor poată găzdui, chiar şi pentru doar 25 de ore, acest concurs studenţesc.
„Câteodată, în viaţă, trebuie să ne ducem la bun sfârşit sarcinile într-un timp limitat. Sper ca acest concurs să dezvolte noi competenţe şi să vă dea încredere în forţele voastre. Sperăm să vă înţelegeţi mai bine unii pe alţii, să vă testaţi limitele fizice şi abilităţile mentale, să vă antrenaţi să lucraţi împreună, să împărţiţi sarcinile şi responsabilităţile”, le-a transmis Adrian Graur competitorilor.
De partea cealaltă, conf. univ. dr. Radu Vatavu le-a expus studenţilor tematica acestei ediţii, aceasta „încadrându-se în noul domeniu de interes ştiinţific pe plan internaţional al <interfeţelor utilizator spaţiu> care combină mediul fizic cu cel digital în vederea furnizării utilizatorilor de noi experienţe multimedia.
Pentru dezvoltare software, echipele de studenţi au primit din partea organizatorilor echipamente tehnice speciale (senzori Kinect), care au capacitatea de a măsura şi raporta în timp real locaţia şi adâncimea 3D a persoanelor şi obiectelor prezente în zona monitorizată. Folosind această tehnologie, studenţii vor implementa viziunea proprie a unui spaţiu fizic augmentat digital în care, în jurul corpului utilizatorului, rulează aplicaţii, servicii şi conţinut multimedia digital”.
Juriu internaţional
Echipele înscrise în competiţie sunt: echipa nr. 1, formată din Alexandru Nistor, Alexandru Boca şi Valeriu Popa, echipa nr. 2 - Daniel Ababei, Laurenţiu Grigoraş şi Vasile Prisăcaru, echipa nr. 3 - Lucian Deryck Tomiuc, Ovidiu Robert Roman şi Marian Alexandru Adascaliţei şi echipa nr. 4 - Antonela Bercheş, Mirela Gaftoneanu şi Teodor Iftimie.
Un juriu internațional, alcătuit din doi invitați de la Universitatea Tehnică din Viena, va evalua capacitatea studenților de a propune soluții eficiente la problema dată.
Evenimentul este sprijinit de ASSIST Software, Global Design, OSF – Global Services.