Traficul rutier din municipiul Suceava ar putea fi descongestionat şi fluidizat, în special în timpul zilei, la orele de vârf, prin introducerea unor interdicţii de acces pentru vehiculele care transportă mărfuri, în special cele de mare tonaj.
Măsura ar putea fi pusă în aplicare cât de curând, printr-un proiect de hotărâre de Consiliu Local la întocmirea căruia lucrează viceprimarul Lucian Harşovschi, prezent săptămâna aceasta la Londra la întâlnirea de demarare a proiectului "Freight tails - soluții logistice inovatoare pentru transportul și distribuția de mărfuri", cofinanțat de Uniunea Europeană, în cadrul programului Urbact 3.
„Având în vedere dezvoltarea zonei comerciale din lunca Sucevei, se impune aplicarea unui regulament care să stabilească programul pentru accesul vehiculelor care transportă mărfuri în zonele urbane și în special al vehiculelor de mare tonaj. Pe viitor intenţionăm să obligăm comercianţii să facă aprovizionarea doar cu maşini mici (3,5 t şi maxim 7t cu aprobare specială), de la depozite construite în afara oraşului.
În cadrul proiectului "Freight tails” municipiul Suceava este partener cu mari oraşe europene: Westminster - Marea Britanie, Parma - Italia, Maastricht - Olanda și Placencia – Spania.
Delegaţia Sucevei este formată din viceprimarul Lucian Harşovschi, şeful Serviciului de Integrare Europeană şi strategii de dezvoltare, Dan Dura, şi consilierul principal Mihaela Gafiţescu.
„Acest proiect va oferi asistența tehnică și transferul de experiență din partea orașelor partenere pentru transportul și distribuția de mărfuri, în vederea reducerii congestionării traficului și a emisiilor poluante datorate traficului rutier”, a precizat Lucian Harşovschi.
Proiectul se va derula în paralel cu "Electromobilitate - vehicule electrice pentru o municipalitate verde", cofinanțat în cadrul programului de cooperare româno - elvețian, prin intermediul căruia vor fi achiziționate 15 vehicule electrice, 10 biciclete electrice și 28 de puncte de încărcare pentru vehicule electrice.