Mutarea a 150 de chioşcuri din Bazar, măsură necesară pentru ca maşinile pompierilor să poată interveni în caz de incendiu, nu a fost dusă la îndeplinire de cei care administrează acest centru comercial, nici chiar după ce au trecut zece luni de la controlul efectuat de ISU, soldat şi cu două amenzi consistente, în valoare totală de 50.000 de lei.
După tragicul eveniment din Bucureşti, din Clubul Colectiv, problema măsurilor de siguranţă în Bazar, în caz de incendii, a redevenit una „arzătoare”.
Generalul de brigadă Ioan Burlui, inspectorul-şef al ISU Suceava, a precizat că în cazul Bazarului nu s-a făcut încă nimic pentru a se intra în legalitate. ISU nu a revenit cu noi sancţiuni, deşi putea să o facă.
Conform măsurilor asumate, cele 150 de chioşcuri trebuiau mutate până la 1 mai. Nici acum, în debut de noiembrie, nici un chioşc nu a fost mutat din loc, pentru crearea de căi de acces pentru maşinile pompierilor, încât, în cazul izbucnirii unui incendiu, posibilităţile de intervenţie sunt limitate, iar un dezastru se poate petrece în orice clipă.
„În urma discuţiilor cu primarul Sucevei avem promisiunea că se va începe cât mai grabnic mutarea acestor chioşcuri pentru a se crea căi de acces pentru maşinile de pompieri”, a declarat Burlui, care spune că, mai important decât amenzile, este ca problemele să fie rezolvate.
Somaţiile transmise la început de an comercianţilor, de către Administraţia Bazarului, că trebuie să îşi mute chioşcurile, de bună voie, în alte locaţii puse la dispoziţie, au fost ignorate cu bună ştiinţă, pentru că nici unul dintre comercianţi nu a vrut să renunţe la amplasamentele actuale, considerate a fi în zone cu aflux mare de clienţi, pentru a se muta pe platoul din spate, unde ajung mult mai puţini.
Mutarea chioşcurilor, o problemă ce nu mai suportă amânare
Conducerea municipalităţii sucevene spune că, de această dată, măsurile solicitate de pompieri vor fi aplicate, chiar de vor stârni un val de nemulţumire, din partea celor direct afectaţi.
„Din păcate avem o problemă care trenează de mult timp şi care trebuie rezolvată. Este vorba de aplicarea normelor de securitate la incendiu în Bazar”, a spus primarul Ion Lungu, care a avut ieri discuţii pe această temă cu generalul de brigadă Ioan Burlui, inspectorul-şef al ISU Suceava, dar şi cu şeful Administraţiei Pieţelor şi Bazarului, Gelu Greceanu.
„Cel mai important lucru este să aibă pompierii acces acolo cu maşinile de intervenţie, iar în această privinţă nu mai tolerăm amânare. Începând de astăzi directorul Pieţelor şi Bazarului trebuie să-i someze pe comercianţi să îşi mute chioşcurile în spaţiile pe care le avem disponibile. Toţi vor să fie în faţa Bazarului, dar spaţii libere mai sunt doar în partea din spate. Pentru cei care nu vor să se mute nu există altă variantă decât de reziliere a contractului. Nu mai putem tolera această stare de fapt”, a precizat şeful municipalităţii sucevene.
O parte dintre comercianţii care sunt somaţi să îşi mute chioşcurile au şi câte două-trei chioşcuri în centrul comercial din lunca Sucevei.
Expertiza de securitate în incendii, blocată de un deces
O altă măsură solicitată de ISU, în urma controlului din Bazar, a fost cea de realizare a unor investiţii suplimentare pentru prevenirea şi stingerea incendiilor.
„Avem în lucru o expertiză de securitate în Bazar. În această privinţă am avut un ghinion, pentru că persoana din Iaşi care se ocupa de această expertiză a decedat. Din această cauză a trebuit să reluăm întreaga procedură, să autorizăm altă persoană să se ocupe de realizarea expertizei, dar în scurt timp o vom avea şi în funcţie de aceasta vom face investiţiile necesare în Bazar. Bani pentru efectuarea unor astfel de lucrări sunt prevăzuţi şi în bugetul acestui an – 200.000 de lei, dar fără expertiză nu putem face nici un fel de lucrare”, a adăugat primarul Ion Lungu.
Punerea în aplicare a măsurilor solicitate de pompieri cade acum „pe umerii” celor care asigură interimatul la conducerea Bazarului, după decesul prematur al administratorului Bazarului, Costel Netbai, luna trecută, la doar 49 de ani.
„Deocamdată avem un administrator interimar, Dănilă, dintre cei care lucrau acolo, dar i-am cerut lui Greceanu să mai detaşeze o persoană în Bazar, de la Administraţia Pieţelor, să fie de ajutor acolo. Între timp, vom scoate la concurs şi funcţia de administrator al Bazarului”, a completat şeful municipalităţii sucevene.
Amenzile aplicate de ISU municipalităţii sucevene nu au fost contestate în instanţă, încât singura variantă a rămas achitarea acestora.
( 3 nov 2015, 22:09:03
Sau lasa ca poate o rezolva ei, Greceanu..., primarul.....procurorii.....