În vreme ce unele dintre instituţiile de învăţământ dispar de pe harta şcolară a judeţului din cauza numărului mic de elevi, sunt şi unităţi şcolare pentru care adresabilitatea părinţilor pentru a-şi înscrie copiii este tot mai mare de la an la an.
La Şcoala Gimnazială „Jean Bart” Suceava, prima unitate de învăţământ din cartierul Burdujeni, înfiinţată în anul 1902, din 2012 şi până în prezent numărul elevilor înscrişi a crescut semnificativ, iar numărul prichindeilor de la clasa pregătitoare s-a dublat.
Astfel că, dacă până în anul 2012 unitatea se confrunta cu o scădere alarmantă a numărului de şcolari, existând chiar riscul de a nu putea forma o clasă pregătitoare, în toamna acestui an unitatea a bifat un număr record de elevi înscrişi, înregistrând o creştere cu 60% a numărului de elevi faţă de acum trei ani.
Directorul Vasile Bilius ne-a mărturisit că „a fost al doilea an consecutiv în care am reuşit să constituim două clase pregătitoare, practic ne-am dublat numărul noilor înscrişi. Dacă în toamna anului 2012 în şcoala noastră învăţau 142 de elevi, acum numărăm 245, cifra de şcolarizare crescând cu aproape 60%”. Şcoala „Jean Bart” are în structura ei şi Grădiniţa „Neghiniţă” din Burdujeni, cu un total de 326 de preşcolari şi elevi, reprezentanţii instituţiei propunându-şi ca în următorii doi ani numărul acestora să ajungă la 400.
„Vrem să avem câte două clase pentru fiecare nivel, să avem profesori cu normă întreagă, pentru ca aceştia să fie implicaţi şi să se dedice doar activităţilor de aici. Din păcate, cu ceva ani în urmă, şcoala nu arăta tocmai bine, sălile de clasă erau undeva la nivelul anilor '70, cu foarte puţine îmbunătăţiri, terenul de sport se prezenta foarte rău. Încet, încet, cu sprijinul Primăriei şi al Consiliului Local, am renovat sălile de clasă, terenul de sport şi am făcut şi alte câteva investiţii absolut necesare”, a mai punctat Vasile Bilius.
Program doar de dimineaţă pentru elevii şcolii
Nu doar îmbunătăţirea infrastructurii şi a dotărilor şcolii a fost luată în vizor de conducerea şcolii, ci şi creşterea performanţelor elevilor, cu toate că iniţial reprezentanţii instituţiei s-au lovit de inerţia şi obtuzitatea unor cadre didactice în prag de pensionare, care considerau că aportul lor e deja la un nivel maxim.
„Vrem ca această şcoală să devină ceea ce a fost. Am devenit tot mai vizibili, am promovat şcoala în grădiniţe, am participat la diverse competiţii, unde am avut surprize foarte plăcute din partea elevilor. Mai mult, în ultimii 2-3 ani am reuşit să întinerim natural colectivul de profesori, prin pensionarea cadrelor mai în vârstă, am venit cu un suflu nou”, au mai precizat reprezentanţii şcolii.
Astfel că, dacă în 2012 doar o treime dintre absolvenţii clasei a VIII-a reuşeau să promovez examenul de evaluare naţională, în 2015 un singur elev a picat evaluarea.
Totodată, şcoala se mai mândreşte cu o „şcoală de vară” maraton, gratuită, care în acest an a ajuns la cea de-a doua ediţie.
„Am conceput un program special de activităţi, elevii fiind permanent supravegheaţi de câte două cadre didactice ale şcolii, prin rotaţie. A fost o ediţie de succes şi ceea ce am remarcat a fost că aproape jumătate dintre elevii care au participat nu erau din şcoala noastră. Mulţi părinţi nu ştiau cum se lucrează în şcoală, dar cu acest prilej au putut să observe acest lucru”, a mai punctat Vasile Bilius.
Totodată, pentru a veni în sprijinul celor mici, dar şi al celor mari, unitatea a iniţiat, pentru al doilea an consecutiv, programul „şcoală după şcoală”, o alternativă bine-venită pentru părinţii care nu au timp să fie alături de copiii lor pe tot parcursul zilei şi nici nu-şi permit să apeleze la serviciile unei bone.
De asemenea, Şcoala „Jean Bart” se mai evidenţiază prin faptul că elevii învaţă într-un singur schimb, în clase cu puţin peste 20 de elevi.
„Nu susţin clasele cu 30 de elevi, nu cred că acolo mai există act didactic de calitate. În şcolile în care sunt mulţi elevi la clasă actul didactic e deficitar şi de multe ori se completează cu teme pentru acasă consistente. Cred că e timpul ca oamenii din cartier să vadă că suntem o alternativă viabilă, faţă de şcolile mamut”, a conchis Bilius.