Lucrările de reabilitare a pasajului CFR de la Iţcani, care este dat în folosinţă de 43 de ani, fără nici o intervenţie de refacere, au fost verificate ieri în teren de primarul Sucevei, Ion Lungu.
Acesta a urmărit modul în care se lucrează la calea de rulare, cea pietonală, precum şi la cea carosabilă, la montarea de parapeţi, la rosturile de dilataţie, cât şi la ridicarea pasarelei, pe porţiuni, pentru întreţinerea infrastructurii din partea inferioară a imensei construcţii utilitare.
„Reabilitarea pasajului CFR de la Iţcani este, din punct de vedere tehnic, cea mai complexă lucrare care s-a executat în municipiul Suceava după Revoluţie. Se lucrează bine, lucrările sunt într-un stadiu destul de avansat. Am salvat acest pasaj în ceasul al 14-lea. El era într-un stadiu destul de avansat de degradare şi, fără a vrea să panicăm pe nimeni, mulţumim lui Dumnezeu că nu s-a întâmplat vreun incident grav aici. De aceea am făcut tot posibilul să executăm această lucrare pe fonduri europene. De 40 de ani nu s-a mai lucrat la acest pasaj şi cred că după finalizarea lucrărilor, încă 40 de ani nu ar mai trebui să avem probleme cu el”, a declarat şeful municipalităţii sucevene.
El a remarcat că pe lângă lucrările vizibile deasupra, unde a fost turnat asfaltul final, lucrări importante se execută în partea inferioară, unde, cu utilaje speciale, se ridică pasajul pe porţiuni, pentru a se interveni la reazeme.
„Este o reparaţie capitală şi cred că va ieşi ca nou acest pasaj. Câteodată este mai simplu să faci un lucru de la început decât să-l repari, în condiţiile actuale”.
De asemenea, Lungu şi-a cerut scuze în faţa sucevenilor pentru neplăcerile cauzate de închiderea pasajului şi a spus că, pentru a grăbi lucrările, a pus mereu presiune pe constructor, dar că, până la urmă, anumite lucrări nu pot fi grăbite, dacă se doreşte a fi calitative.
„Important este să facem o lucrare de calitate. S-a văzut ce s-a întâmplat prin ţară, unde s-au forţat lucrările să se termine mai repede, iar acum se dărâmă”.
Managerul de lucrări al firmei Victor Construct, Elisei Bidu, a explicat că, pentru a se încadra pe cât posibil în termenul de 15 noiembrie, solicitat de primar, se lucrează concomitent în mai multe puncte odată, la toate operaţiunile demarate.
„După ce se vor finaliza lucrările aici, cei care au înjurat şi s-au enervat în această perioadă vor fi bucuroşi că s-a făcut o treabă de calitate. Marea noastră şansă a fost în acest an faptul că s-a deschis parţial ruta ocolitoare, altfel ne era imposibil să efectuăm această lucrare”, a adăugat edilul sucevean.
Vizita de şantier s-a făcut atât la lucrările de pe pasarelă, cât şi la cele de dedesubt, unde se lucrează intens la curăţarea structurii de rezistenţă.
„Cu aceste prese hidraulice speciale se ridică fiecare tablier în parte, pentru a interveni la aparatele de reazem, unde nu s-a mai făcut nimic din 1972, de când s-a dat în folosinţă pasajul CFR. Se lucrează cu mortare speciale, de reparaţii, iar apoi se aplică o vopsea cu rol de protecţie, folosită şi la nave. Lucrăm concomitent din două direcţii, dinspre Suceava şi dinspre Rădăuţi, astfel încât să finalizăm lucrările într-un timp cât mai scurt”, a menţionat Elisei Bidu.
Refacerea podurilor şi pasarelelor CFR, prioritatea primarului Ion Lungu
Tot în zona Iţcani a fost finalizată anul acesta o altă lucrare importantă, de reabilitare a podului de peste apa Sucevei.
„Lucrările făcute sunt de calitate, s-a intervenit nu doar la calea de rulare, ci şi la pile şi culeie, practic, tot reparaţii capitale, ceea ce ne conferă siguranţa că o perioadă de timp nu vom mai avea de lucru la acest pod. În perioada mandatelor mele de primar am reabilitat ambele poduri de peste râul suceava, precum şi cele două pasaje CFR, de la Iţcani şi de la Burdujeni”, a mai spus primarul Ion Lungu, care a verificat şi lucrarea respectivă, la fiecare pas.
(24 oct 2015, 22:42:56
Vedem calitatea in asfaltarea de pe Marasesti, vedem cum s-au imputinat locurile de parcare urmare a solutiilor prost gandite, vedem incompetenta adusa la rang de misiune speciala (ca sa citez un mare clasic).