Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 22 oct 2015 - Anul XX, nr. 246 (6058)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Testare

Trei proprietari de avioane private au solicitat permisiune de aterizare pentru duminică pe Aeroportul Suceava

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Trei proprietari de avioane din judeţul Suceava au solicitat permisiune de aterizare pe Aeroportul ”Ștefan cel Mare” Suceava pentru prima zi în care acesta se deschide. Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a anunţat, ieri, în conferinţă de presă, că duminică, la ora 14.00, ÎPS Pimen va oficia o slujbă de sfinţire la aeroport şi că la acest moment sunt invitaţi ”toţi cei care au făcut ceva pentru aeroport, cei care au lucrat aici din 1968 încoace” şi sunt bine-veniţi ”toţi cei care vor să participe”.

Nechifor a făcut un scurt istoric al zborurilor la Suceava, amintind că primul zbor a avut loc în 1931, când a avut loc un miting aviatic. Primul zbor comercial, efectuat de compania TAROM, a fost în 1962, iar aeroportul însemna ”o pistă cu iarbă şi o haltă”. În anul 1968 s-a construit pista betonată, în lungime de 1.800 de metri, de pe care s-a decolat şi s-a aterizat până în ianuarie 2014, când a intrat în reabilitare şi modernizare. În 1982 s-a construit aerogara, în forma care a funcţionat până în ianuarie 2013.

Prima ediţie a unui show aviatic la Suceava a fost în 2012, eveniment care a marcat împlinirea a 80 de ani de la primul zbor la Suceava, iar din 2013 a demarat cel mai amplu proces de reabilitare şi modernizare a aeroportului, încheiat acum.

După slujba religioasă oficiată duminică, avioanele private ale unor oameni de afaceri suceveni vor fi primele care vor testa noile condiţii oferite de aeroportul din Suceava.

La această oră, aeroportul sucevean este, alături de cel de la Otopeni, cel mai modern din ţară, iar în ceea ce priveşte condiţiile de siguranţă este unic.

Investiţiile la pistă au fost făcute în cadrul unui proiect european în valoare totală de 104,9 milioane de lei, fără TVA, iar cele la aerogară din bugetul judeţului. În cadrul proiectului au fost executate lucrări care au vizat mărirea pistei de decolare/aterizare la 2.460 de metri, modernizarea căilor de rulare în lungime de 120 de metri, modernizarea platformei de încărcare care va avea o lungime de 290 de metri, modernizarea sistemului de balizaj, construirea unui turn de control şi amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie aeriană de tip ILS. Pe noua pistă elastică a aeroportului sucevean vor putea ateriza şi decola aeronave de transport călători şi cargo de tip Boeing 767.

 

Investiţiile la aeroport continuă

Platforma de îmbarcare are o capacitate de şase avioane, patru de tip C, modelul SAB 2000, folosite de TAROM, şi două de tip D, respectiv Airbus 318 sau 320, şi Boeing 737, aeronave folosite în momentul de faţă de companiile low-cost, dar şi de TAROM.

Compania TAROM va relua zborurile pe Aeroportul „Ştefan cel Mare” începând cu data de 12 noiembrie a.c., iniţial pe ruta Bucureşti – Suceava şi retur, orarul şi preţurile pentru noile zboruri urmând să fie anunţate în perioada următoare pe site-ul companiei.

”Aeroportul Suceava este cel mai funcţional, cel mai bine dotat şi echipat aeroport din România”, a precizat şeful administraţiei judeţene, Cătălin Nechifor. El a mai spus că de săptămâna viitoare va începe şi o campanie puternică de promovare a redeschiderii aeroportului.

Nechifor a reamintit că modernizarea aeroportului va continua cu amenajarea terminalului 2 pentru plecări şi sosiri internaţionale, prin transformarea în acest sens a pavilionului principal al Centrului Economic Bucovina Suceava (CEBS), din apropierea aeroportului. Noul terminal pentru plecările internaţionale ar urma să aibă o suprafaţă de circa 6.000 de metri pătraţi. În alte două pavilioane ale CEBS vor fi amenajate terminale pentru sosirile internaţionale, acestea urmând să fie amenajate special pentru preluarea bagajelor şi pentru zonele de aşteptare pentru pasageri. Terminalele pentru zborurile de tip cargo vor fi amenajate tot în două pavilioane ale CEBS. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Trei proprietari de avioane private au solicitat permisiune de aterizare pentru duminică pe Aeroportul Suceava.
 Vizualizări articol: 4651 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 2.27/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 2.3 din 11 voturi
Trei proprietari de avioane private au solicitat permisiune de aterizare pentru duminică pe Aeroportul Suceava2.3511

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Iarasi vorbe, mai putin fapte! trimis de
(22 oct 2015, 15:18:42
Ce poti sa le ceri alesilor nostri, au vrut neaparat sa fie in frunte, dar pentru alte motive si nu pentru a lasa ceva durabil in urma lor.
In Suceva mereu sunt probleme de alta natura deci urmarirea unor scopuri clare, concrete, de perspectiva. Foarte rar vezi ceva pentru care sa fi mindru de orasul tau.
Lipsa de implicare si proasta organizare demobilizeaza cetatenii, mai ales cind vad cum sunt gospodarite alte orase, tot din imediata apropiere.
2.   Oras mort. trimis de
(22 oct 2015, 20:35:43
Da! Zice Putin, Obama si cu Merkel. Na, e polul pacii, cine se mai pune cu Nichifor?
3.   Operatie reusita, pacientul mort... trimis de
(22 oct 2015, 20:37:19
"iar în ceea ce priveşte condiţiile de siguranţă este unic"

Unic. Si pustiu.

Suceava NU poate concura cu Iasi. Bacaul este pe moarte si tot din cauza (sau daorita) iasului.
Blue ais semuta la Iasi. Deja are mai multe de la iasi si torino decat de la bacau unde isi are stabilita baza operationala. Asta spune tot.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei