Principala condiţie ca municipiul Suceava să beneficieze de construirea rutei ocolitoare nr. II, care ar prelua o mare parte din traficul rutier ce traversează oraşul, înspre Botoşani, este includerea acesteia în masterplanul de transport, realizat la nivel naţional.
„Vrem să luăm din nou în discuţie finanţarea rutei ocolitoare nr. II, având în vedere că într-o zi se va termina şi ruta nr. I. Ruta ocolitoare nr. II trece pe axul E85, pe la Ipoteşti, Suceava, Tişăuţi şi Salcea. Există şansa să obţinem finanţare pentru această rută ocolitoare, pentru care Primăria Suceava a făcut deja proiectul, în valoare de 38 de milioane de euro, dar pentru asta ne trebuie sprijin guvernamental, să fim prinşi în masterplanul de transport”, a spus primarul Ion Lungu.
Edilul sucevean a spus că doar aşa se poate rezolva pe termen lung problema aglomerării traficului rutier în Suceava, în special pe Calea Unirii.
„Fac apel la toţi parlamentarii de Suceava, cei care vor să ajute municipiul reşedinţă de judeţ, pentru că avem o mare problemă cu traficul rutier prin oraş. O soluţie pe termen lung ar fi această rută ocolitoare care ar prelua traficul rutier către Botoşani”, a spus Lungu, transmiţându-le să solicite includerea rutei ocolitoare nr. II în masterplanul de transport.
Finanţarea acestei rute ocolitoare a Sucevei poate fi obţinută din cele 113 milioane de euro pe care Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Est le va gestiona pentru proiecte de modernizarea şi reabilitarea drumurilor importante, regionale, locale şi centuri, banii putând fi accesaţi de autorităţile publice, dar şi de asociaţiile de dezvoltare, precum Zona Metropolitană Suceava.