Copreşedintele PNL Suceava, senatorul Gheorghe Flutur, a criticat din nou Guvernul condus de Victor Ponta pentru că în trei ani de guvernare nu a finalizat şoseaua de centură a Sucevei, deşi investiţia este 90% realizată. Într-o interpelare adresată ministrului Transporturilor, Iulian Matache, după vizita acestuia la Suceava, în urmă cu o săptămână, Gheorghe Flutur precizează că acesta a confirmat singur prin declaraţiile făcute că actualul Guvern PSD nu vrea să finalizeze anul acesta şoseaua de centură. Gheorghe Flutur i-a mai transmis ministrului Transporturilor că nu a prezentat un termen credibil în care se vor relua lucrările şi nici o dată la care această investiţie ar putea fi finalizată. „Ca senator de Suceava, doresc să vă atrag atenţia că prin sistarea lucrărilor la centura Sucevei sufocaţi municipiul reşedinţă de judeţ, <punând umărul> la izolarea zonei şi condamnarea ei la subdezvoltare”, a spus Flutur, adăugând că „se ştie că Guvernul PSD a abandonat lucrările la şoseaua de centură a Sucevei. Ruta ocolitoare a municipiului Suceava înseamnă, în principal, devierea traficului greu, iar nefinalizarea investiţiei face ca maşinile de mare tonaj să treacă pe lângă locuinţele oamenilor în mai multe cartiere sucevene, provocând avarii şi fiind un adevărat pericol pentru trecători”.
Gheorghe Flutur a subliniat faptul că şoseaua de centură este importantă pentru întreg judeţul Suceava, însă din păcate este greu de anticipat când vor fi finalizate lucrările. El a amintit că în momentul de faţă se discută şi despre necesitatea unei expertize privind stadiul lucrărilor începute şi abandonate pe tronsoanele I şi II de la DN 2 – Moara şi Moara – DN 17 în Şcheia.
„Sunt declaraţii contradictorii cu privire la reluarea lucrărilor şi la termenul de finalizare. În mod normal nu ar fi nevoie de mai mult de trei luni pentru a termina lucrările pe cele două tronsoane rămase, în condiţiile în care peste 90% dintre acestea sunt finalizate”, a mai spus copreşedintele PNL Suceava.
El a amintit că în anul 2011 „s-a lucrat din plin” la şoseaua de centură a Sucevei, după care PSD a preluat conducerea Guvernului, „care, după cum se ştie, una a declarat şi alta a făcut”. Gheorghe Flutur a mai precizat că începând din 2012, liderii PSD dădeau asigurări că vor fi alocate fonduri pentru şoseaua de centură, însă în realitate nu s-a întâmplat nimic. Mai mult, Flutur a arătat că pentru anul 2015 este prevăzută o sumă de doar cinci milioane de lei, adică 5,64% din necesarul pentru finalizarea şoselei de centură. „Aşa cum a recunoscut şi la Suceava ministrul Transporturilor, nici în 2015 nu se execută lucrări pentru a se reuşi, în sfârşit, finalizarea rutei ocolitoare. Pentru că guvernarea PSD a întârziat în mod repetat continuarea lucrărilor în vederea finalizării investiţiei, am atras atenţia în repetate rânduri prin declaraţii politice, apoi prin depunerea de amendamente la legea bugetului pe anii 2013, 2014 şi 2015. Şi vreau să atrag atenţia că nu ar fi pentru prima dată când PSD nu se ţine de cuvânt. A făcut-o de nenumărate ori, minţindu-i pe suceveni, pe români, fără nici o jenă”, a declarat Gheorghe Flutur. El i-a solicitat ministrului Transporturilor să stabilească şi să comunice în mod clar, cu responsabilitate, un termen realist în care se vor finaliza lucrările la şoseaua de centură a Sucevei.
(17 oct 2015, 12:21:59
Centura ocolitoare a Sucevei va fi finalizată DOAR după ce copreședintele PNL – Alin-Ștefania Gorghiu se va deplasa la fața locului, să inspecteze stadiul lucrărilor și condițiile de trafic, după modelul de acțiune patentat pe centura capitalei.
2. Seriously
Doar pentru asta se poate accesa Masterplanul General de Transport al României 2014 – versiunea consolidată.
Ca să se opțină răspunsuri.
Apăi, făcând abstracție de rolul preponderent al acestei căi de ocolire a municipiului, actuala centură se aseamănă Drumului spre Iad – Route 66 – The Road to Hell, în sensul că vine de Nicăieri și se îndreaptă așijderea înspre CHAOS.
Care sunt cele 4 principale lucrări de infrastructură, având punct de referință mun’cipiul Tzărănoaie Suceava, care sunt preconizate a fi realizate până în anul 2020 (scenariul fără clauză de reformă structurală) sau până în anul 2030 (scenariul cu clauză de reformă structurală).
1. Drumul Express Bacău-Suceava –perioadă de implementare – 2021 – 2030 (scenariu EES și ES), având un preț estimat neactualizat 2014 de 631 milioane de euro.
Sectorul de referință pentru Suceava este tronsonul Bucovina Express DX5 Pașcani- Suceava.
Acest proiect ocupă locul 5 în lista de priorități pentru drumurile Express. Listă având un total de 18 proiecte.
2. Drumul Express Suceava- Siret (DX5) – 2021 – 2030 (scenariu ES și EES), având un preț estimat neactualizat 2014 de 186 milioane de euro.
Locul 7 în lista de priorități, dintr-un total de 18 proiecte.
3. Drumul Express Suceava Botoșani (DX5B) – 2021 – 2030 (EES) și după 2030 (ES), având un preț estimat neactualizat 2014 de 346 milioane de euro.
Locul 14 în lista de priorități dintr-un total de 18 proiecte.