Scandalul generat de atitudinea companiei E.ON Moldova față de abonații pe care îi are în județul Suceava nu s-a încheiat. După nepăsarea și sfidarea afișate la adresa consumatorilor și autorităților statului, reprezentanții firmei trec la transmiterea de informații eronate. Ieri dimineață, au informat Prefectura Suceava, care a transmis mai departe către redacții, că avariile produse la reţelele de distribuţie a energiei electrice din cauza condiţiilor meteo deosebite au fost remediate și că, la ora 06.00, în judeţul Suceava nu mai erau localităţi nealimentate cu energie electrică. Nu știm pe baza căror date face E.ON astfel de informări pentru că cel puțin într-o localitate, 180 de locuințe erau ieri la amiază fără energie electrică.
Viceprimarul de la Valea Moldovei, Gavril Olariu, ne-a declarat, ieri, că de duminică după-amiază partea de sus a comunei este pe întuneric. ”De luni au zbârnâit telefoanele. Am ajuns până la prefect, de duminică noaptea 180 de case nu au curent”, a spus viceprimarul.
Potrivit acestuia, în cursul zilei de luni a fost o echipă de la E.ON și a constatat avaria, dar abia ieri au ajuns alte două echipe care să lucreze și la remediere. La ora 12.00 problema încă nu fusese rezolvată.
15 reclamaţii privind serviciile E.ON, depuse la Protecţia Consumatorilor, în ultimele patru zile
15 reclamaţii privind serviciile defectuoase furnizate de compania E.ON au ajuns pe adresa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava, de duminică, 11 octombrie, şi până miercuri.
Potrivit comisarului-şef adjunct, Vasile Latiş, duminică au fost depuse patru sesizări privind întreruperea curentului electric, luni şapte, iar marţi alte trei.
„Miercuri, 20 de locuitori din Văleni, Mălini, au reclamat faptul că remedierea problemelor la energia electrică nu s-a făcut în 72 de ore. Ei au precizat că au anunţat E.ON-ul de întreruperi încă de duminică. Am luat legătura cu cei de la E.ON şi urmează să vedem care este situaţia exactă de la Văleni şi să vedem în celelalte localităţi dacă s-a respectat termenul de 48 de ore pentru remedierea defecţiunilor”.
De ani buni, E.ON România se menţine în topul celor mai reclamate companii de către suceveni.
De regulă, reclamaţiile care vizează compania E.ON au ca argument debranşarea abuzivă a consumatorilor, perceperea taxei de rebranşare în mod abuziv (consumatorul nu fusese debranşat), întreruperi neanunţate în reţeaua de furnizare, acestea având ca efect defectarea aparatelor electrocasnice sau a unor reţele de calculatoare, sau rebranşarea într-un termen mai îndelungat decât 48 de ore, facturarea incorectă a cantităţii de energie consumată. De la începutul lunii octombrie, CJPC Suceava a aplicat companiei E.ON două amenzi pentru nerespectarea unor clauze contractuale.