Redeschiderea traficului feroviar pe linia secundară Dorneşti-Puna, aşteptată de o parte a localnicilor de trei ani de zile, s-ar putea concretiza în viitorul apropiat. Contactat de reporterii Monitorului de Suceava, Constantin Axinia, directorul Regionalei CFR Călători Iaşi, a precizat că a purtat o discuţie în acest sens cu un oficial din Ministerul Transporturilor, care a fost de acord, în principiu, cu propunerea. În această săptămână va avea loc o întâlnire între directorul Regionalei CFR Călători Iaşi şi primarul comunei Putna, Gheorghe Coroamă, în cadrul căreia acesta din urmă va încerca şi el să vină cu argumente pentru a convinge CFR Călători să reia traficul pe această linie secundară.
Reamintim că şi consilierul judeţean Neculai Bosancua anunţat că a purtat discuţii despre redeschiderea acestei linii cu directorul general adjunct al CFR Călători şi există posibilitatea reluării traficului feroviar.
Trenuri până la Rădăuţi, primul obiectiv
Constantin Axinia, directorul Regionalei CFR Călători Iaşi, a explicat că primul pas pe care vrea să-l facă este prelungirea rutei actualelor trenuri Regio Suceava-Dorneşti până la Rădăuţi. Apoi, dacă va exista cerere de la publicul călător, trenurile ar putea ajunge până la Putna. Marea problemă rămâne însă starea liniei de pe sectorul Rădăuţi-Putna. Înainte de închiderea traficului pe acest sector nu se circula cu mai mult de 40 de kilometri la oră.
Primarul din Putna spune că localnicii îşi doresc ca trenurile să circule din nou prin zonă
Gheorghe Coroamă, primarul din Putna, a precizat că oamenii din această comună şi din localităţile din jur îşi doresc foarte mult ca trenurile să circule din nou prin zonă.
„De când s-a închis circulaţia tot timpul s-au făcut demersuri pentru reluarea traficului, inclusiv până la nivel ministerial. Suntem dispuşi să ne implicăm chiar şi financiar, pentru a subvenţiona o parte din costuri, însă vrem să ni se indice o bază legală clară”, a declarat Gheorghe Coroamă.
Componenta turistică a liniei, un argument foarte important
Primarul a arătat că pe lângă utilitatea locală a acestei linii nu trebuie uitată importanţa turistică a unei legături feroviare spre Mănăstirea Putna. Înainte de închiderea liniei exista un tren direct care circula de la Iaşi la Putna şi care ar putea fi o opţiune din punct de vedere turistic, dar şi pentru numărul mare de studenţi din zona Rădăuţi-Putna care studiază la Iaşi.
Traficul feroviar este închis din 2012
Trenurile de la Suceava şi până la Putna au fost anulate în anul 2012, iar de atunci acestea circulă doar de la Suceava şi până la Dorneşti. Motivul oficial al deciziei a fost legat de numărul scăzut de călători. O problemă care va trebui rezolvată, dacă se redeschide circulaţia, este legată şi de călătoriile frauduloase care, în opinia unora, sunt principala cauză a faptului că trenurile nu mai ajung până la Putna.