Piesa de rezistenţă a candidaturii Sucevei pentru desemnarea „Capitalei Culturale Europene” în 2021, competiţie în care s-au înscris deja cel puţin 12 mari oraşe din ţară, care vor fi la concurenţă şi cu cele din Grecia, va fi finalizată săptămâna viitoare.
La realizarea strategiei culturale a Sucevei pe o perioadă mai mare de timp lucrează în prezent o firmă de consultanţă, contractată de Primăria Suceava în baza unei selecţii de oferte.
„În baza sumelor aprobate de Consiliul Local a fost angajat un consultant care să realizeze strategia culturală a Sucevei în termen de 15 zile. Practic, la mijlocul săptămânii viitoare firma de consultanţă ar trebui să predea acest document important”, a precizat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Iniţial, această strategie trebuia făcută de un grup de voluntari, care s-au arătat dornici să transforme oraşul în capitală a culturii la nivel european.
„Toată lumea a venit cu idei, dar nimeni nu le-a pus în practică”, a spus Lungu, care, pentru a salva imaginea Sucevei, în cursa în care s-a înscris, deocamdată declarativ, în urma unor presiuni cu substrat politic, dar şi ale unor idealişti, a decis să apeleze la specialişti.
În vreme ce o parte importantă a proiectului – strategia culturală - este realizată de firma de consultanţă, alte părţi sunt făcute de specialiştii din primărie.
„Eu lucrez la completarea părţii financiare din proiectul de candidatură pentru capitală europeană a culturii. Sper să fie posibil să trecem de faza de preselecţie”, a precizat şeful municipalităţii sucevene.
Pentru a se înscrie oficial în cursa pentru desemnarea „Capitalei Culturale Europene” 2021, documentaţia trebuie completată şi depusă cel târziu până pe 10 octombrie, adică în mai puţin de două săptămâni.