Modernizarea străzii Traian Vuia, din municipiul Suceava, din fonduri europene, riscă să nu poată fi finalizată anul acesta din cauza altor lucrări, care au început tot acolo, abia de săptămâna aceasta.
Înlocuirea conductelor de apă și canalizare din subteranul străzii Traian Vuia, pe o distanţă de 3.000 de metri, lucrare necesară pentru a se evita distrugerea carosabilului după refacerea străzii, de la un capăt în altul, a dat peste cap programarea făcută pentru lucrările de modernizare stradală.
În așteptarea aprobării solicitate de ACET, la nivel central, pentru finanțarea lucrărilor din subteran - un milion de euro, modernizarea străzii Traian Vuia a fost „trasă pe dreapta” toată vara.
Așteptate cu nerăbdare de luni de zile, lucrările de reabilitare a rețelelor de apă-canal au fost demarate abia ieri. Nu în forță, așa cum ar fi fost de așteptat, ci timid, cu o mână de oameni. În ritmul acesta, există toate șansele ca înlocuirea celor 3.000 de metri de conducte să se încheie abia în primăvară, ceea ce ar da peste cap un proiect european de 8 milioane de euro, cel de modernizare a zece străzi din Suceava, executat de firma Victor Construct.
Dacă lucrările din acest proiect nu se finalizează anul acesta, decontarea lor nu va mai putea fi făcută din fonduri europene. Mai mult, fiind vorba nu doar de lucrări de refacere a trotuarelor, ci și de refacerea completă a carosabilului, cu un covor asfaltic, lucrările trebuie efectuate cel târziu la final de octombrie - început de noiembrie, dacă vremea se arată prietenoasă și permite aceste operațiuni, care nu pot fi făcute când e frig sau ninge.
Ambele lucrări care se execută acum pe strada Traian Vuia sunt complexe și necesită timp pentru a fi efectuate. Situația lor este însă și mai complicată deoarece acum, pe același șantier, o stradă care este încă circulată destul de mult, chiar de e decapată de la un capăt la altul, lucrează două firme diferite, care, vrând-nevrând, se stingheresc reciproc.
În speranța că, în cele din urmă, ambele lucrări vor fi finalizate anul acesta, primarul Ion Lungu le-a cerut celor de la Victor Construct să vină din urma celor care înlocuiesc conductele și să se ocupe de refacerea străzii, pentru a se câștiga timp. Rămâne de văzut dacă așa ceva va fi posibil și în practică, pentru că există și riscul ca alergând după doi iepuri – adică cele două proiecte cu finanțare europeană, să nu fie prins nici unul.