Problemele legate de gradul de rugozitate a carosabilului de pe DN 17, în zonele cele mai înalte, în Pasul Tihuţa şi pe Mestecăniş, vor fi remediate prin turnarea unui nou strat de uzură, care să asigure o aderenţă mai bună. Problemele legate de aderenţă, semnalate de Poliţia Rutieră încă de acum câteva luni de zile, par să fi fost luate în cele din urmă în serios.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a transmis oficial că s-a făcut o expertiză în acest sens, iar ca măsură de prevenire s-a decis instalarea mai multor indicatoare de avertizare. Mai nou, pe raza judeţului Bistriţa-Năsăud s-au început lucrări de tunare a unui strat de uzură, în pasul Tihuţa.
Contactat de reporterii Monitorului de Suceava, Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, care coordonează activitatea CNADNR în zona Moldovei, a declarat că se va turna un astfel de strat suplimentar şi pe raza judeţului Suceava, pe porţiunea înaltă de pe Mestecăniş.
„Este o măsură suplimentară de siguranţă pe care o vom aplica în mod cert”, a precizat oficialul de la „Drumuri Naţionale”.
În urmă cu aproximativ o lună de zile, atât în Pasul Tihuţa, cât şi pe Mestecăniş, au fost instalate indicatoare de avertizare <Sector de drum periculos>, <Pericol de Accident> şi <Reduceţi viteza>.
Noul strat de asfalt ar trebui să asigure un grad de aderenţă mai bun, problemele apărând atunci când şoseaua devine umedă. Poliţiştii au transmis că există suspiciunea că unele accidente s-au produs şi din cauza aderenţei scăzute, în condiţii de carosabil umed. În zonele de şosea aflate la altitudini ridicate este o regulă ca asfaltul turnat să fie de o calitate superioară, asta pentru că, din cauza condiţiilor meteorologice, problemele de aderenţă apar mult mai des. Este însă un detaliu care se pare că nu a fost luat în calcul atunci când a fost modernizat drumul.