Un exerciţiu de simulare a unui incendiu organizat de pompierii de la Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă Cajvana, desfăşurat la Liceul Tehnologic Cajvana, s-a transformat într-un adevărat spectacol pentru elevii aflați joi, 17 septembrie, la orele de curs. Aceştia au tratat evenimentul cu seriozitate, motiv pentru care acţiunea de evacuare s-a realizat în câteva minute. Sirenele maşinii de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Suceava, alerta pompierilor de a stinge cât mai repede focul, dar şi imaginea unui eveniment neplăcut nu i-au speriat pe elevii adunaţi în curtea şcolii de coordonatorii acestei acţiuni, directorul Liceului Tehnologic Cajvana, profesorul Nicolae Robu, și reprezentantul ISU Suceava, maior dr. inginer Filip Ciutac. Profesorul Nicolae Robu a declarat că înainte de exercițiul de simulare a unui incendiu elevilor le-au fost aduse la cunoştinţă principalele măsuri de protecţie în caz de evenimente deosebite. „Tematica acestei acţiuni a fost creşterea siguranţei elevilor şi a personalului şcolii în caz de seism major, urmat de un incendiu. Astfel, prin intermediul învăţătorilor, diriginţilor şi al membrilor Comisiei tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor (PSI), elevii au fost informaţi, în cadrul orelor de cunoaştere a mediului şi a celor de dirigenţie, cu privire la posibilitatea producerii unui seism, punându-se accent pe regulile privind protecţia antiseismică. Obiectivele principale ale acestui exerciţiu au constat în cunoaşterea procedurilor de gestionare a situaţiilor de criză, a regulilor de bază privitoare la protecţia antiseismică, în caz de cutremur, de către tot personalul şcolii, dar şi a modului de acţiune în cazul unui seism sau incendiu”, a precizat directorul liceului Nicolae Robu. Prof. înv. primar Lidia-Loredana Seserman, responsabilă cu promovarea imaginii Liceului Tehnologic Cajvana, a spus că elevii au fost foarte atenţi şi la cele spuse de maiorul doctor inginer Filip Ciutac, care, printre altele, a explicat că „exerciţiile de evacuare au devenit o tradiţie în ceea ce priveşte colaborarea dintre școli şi ISU. Ne bucură faptul că aceste evenimente sunt organizate mai des, iar copiii sunt instruiţi, începând de la clasele cele mai mici până la clasele mari, asupra modului de comportare în cazuri extreme. În afară de programul controalelor, realizat la instituţiile de învăţământ, răspundem şi solicitărilor altor şcoli, aşa cum a fost şi în acest caz”.