Repartiţii sub semnul întrebării la Colegiul Tehnic „Laţcu Vodă” Siret, unde mai mulţi părinţi acuză conducerea şcolii că a călcat în picioare rezultatele şi ierarhia stabilite de repartizarea computerizată.
Mai exact, câţiva boboci de clasa a IX-a ai liceului din Siret au avut parte, în prima lor zi de şcoală, de o surpriză neplăcută. Deşi fuseseră admişi cu medii mari, unii cu peste 9, aceştia au fost repartizaţi, fără ştirea lor, în clasa mai slab cotată a specializării Ştiinţe ale naturii, şi nu alături de colegi cu medii de admitere similare cu ale lor. Astfel, s-a ajuns în situaţia ca boboci cu media de admitere peste 9 să împartă aceeaşi clasă cu elevi admişi cu medii puţin peste 7.
Părinţii nemulţumiţi spun că nu cunosc criteriile după care s-a făcut repartiţia celor 56 de elevi în cele două clase de Ştiinţe ale naturii şi cer conducerii instituţiei să ţină cont de mediile de admitere ale elevilor. De partea cealaltă, direcţiunea se apără spunând că a făcut repartizarea elevilor în funcţie de câteva cereri ale unor părinţi, care au solicitat repartiţia într-o anumită clasă.
Repartiţii sub semnul întrebării
În vara acestui an, la Colegiul Tehnic „Laţcu Vodă” Siret, pentru cea mai „vânată” specializare a şcolii, Ştiinţe ale naturii, s-a organizat admitere pentru 56 de locuri, respectiv două clase, mediile cu care absolvenţii de gimnaziu au fost admişi situându-se între 7,22 şi 9,98.
Mărul discordiei dintre unii părinţi, pe de o parte, şi conducerea colegiului, pe de alta, a fost reprezentat de organizarea celor două clase, respectiv împărţirea elevilor în cele două clase de-a IX-a. Unii părinţi se plâng că au fost organizate două clase neechilibrate ca valoare, iar câţiva elevi buni, cu medii de admitere peste 9, au fost trimişi, în mod abuziv, în clasa mai slab cotată.
„Copilul meu este de olimpiadă, de nota 10, şi a avut o medie de admitere peste 9. Corect ar fi fost să înveţe printre colegi de rangul lui, nu printre elevi de 7. Noi am crezut că va fi în prima clasă, cea mai bună, dar ne-am trezit, în prima zi de şcoală, că e în a doua clasă, în 9D. De ce l-au mutat? Cum au făcut clasele? Este coleg cu alţi copii mult mai slabi ca el, nu va fi concurenţă în clasă, nu vreau să se piardă acest copil. Noi am fost mulţumiţi de repartizarea computerizată, am crezut că va învăţa într-o clasă bună, cu concurenţă, dar abia în prima zi de şcoală am aflat că lucrurile stau altfel. Am fost înmărmuriţi”, ne-a declarat mama unui elev.
Un alt părinte a mai reclamat faptul că nu au fost consultaţi în organizarea claselor, menţionând că „fata noastră are medie de peste 8,60, iar calculatorul o repartizase între primii 28. Am crezut că va fi în clasa mai bună, printre cei cu medii de admitere mai mari, dar abia ieri (n.r. - luni) am aflat că a fost transferată printre cei slabi. Vrem să ştim pe ce bază s-a făcut împărţirea pe clase”.
Părinţii nemulţumiţi au menţionat că se vor adresa conducerii şcolii pentru a afla criteriile după care s-au constituit cele două clase de Ştiinţe ale naturii.
„Vom merge la doamna directoare pentru că vrem nişte răspunsuri. Fără să ne întrebe nimeni nimic, unii elevi au fost trimişi într-o clasă, iar alţi copii au fost trimişi în alta. Vrem să ştim dacă este corect”, au spus revoltaţi părinţii.
Cererile unor părinţi au făcut legea la organizarea claselor
Directoarea colegiului, prof. Doina Puiu, a menţionat că la organizarea celor două clase de Ştiinţe ale naturii s-a ţinut cont de cererile unor părinţi care au solicitat un anume diriginte la clasă, şi nu de mediile de admitere ale elevilor. Cu toate acestea, problema survine din faptul că doar unii părinţi ştiau că o cerere scrisă poate aranja repartiţia într-o clasă sau alta, în vreme ce alţi părinţi nu cunoşteau „procedura” agreată de şcoală.
„Aici nu vorbim de transferuri. Unii părinţi au făcut cereri încă din timpul verii spunând că vor la clasa profesoarei Humeniuc. Noi nu am plecat de la ideea de a face o clasă mai bună şi una mai rea. Nu asta am urmărit, nu asta a fost intenţia. Am organizat clasele după cererile care au fost depuse de părinţi. Alte criterii nu au fost. Cererile au fost pentru diriginta Humeniuc. Cererile nu au fost pentru o clasă sau alta, ci pentru un diriginte sau altul. Poate părinţii au vorbit între ei şi au depus cerere, unii au ştiut, alţii nu”, a subliniat Doina Puiu.
Explicaţia oferită de aceasta nu i-a mulţumit pe părinţi, aceştia susţinând că doar o parte au ştiut că se pot depuse cereri în vederea repartiţiei într-o anumită clasă.
„Unii au ştiut să facă cereri, alţii nu. Unii au ştiut deja diriginţii, alţii nu. Puneam şi noi cerere dacă ştiam. Cine a ştiut de treaba cu cererile este câştigat, cine nu, a rămas în cea de-a doua clasă. Dacă ştiam făceam toţi cerere. Trebuia să facem toţi cerere pentru prima clasă. Cum ne mai împărţea atunci?”, a replicat o mamă.
Părinţii spun că nu vor sta cu mâinile în sân şi nu vor permite ca preferinţele unor părinţi, şi nu media de admitere, să dicteze repartizarea unor clase.
De partea cealaltă, Cezar Anuţei, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Suceava, a explicat că Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar – ROFUIP - prevede că formaţiunile de studiu se constituie la propunerea directorului, prin hotărârea Consiliului de Administraţie. „Deci hotărârea este a şcolii. Părinţii trebuie să vadă ROFUIP-ul, să vadă criteriile: pe bază de cerere, medii, studiul de limbi străine. Şcoala trebuie să aibă în regulamentul ei aceste criterii conform cărora se face repartiţia. Ei pot cere directorului regulamentul şcolii, au acces la el. Procedura este internă la repartizarea de acest tip”, a menţionat Anuţei.
Acesta a mai precizat că în cazul în care repartizarea este făcută în baza unei cereri, procedura trebuie făcută cunoscută tuturor părinţilor implicaţi.