Daniela Petrovici, elevă la Colegiul Naţional „Petru Rareş” Suceava, a ocupat locul I la Olimpiada Internaţională de Lectură, de la Constanţa, din perioada 2-4 septembrie.
Întrecerea s-a desfășurat pe niveluri de vârstă și de pregătire, Daniela dându-şi concursul în cadrul ultimei secţiuni, cea de-a IV-a, unde s-au calificat tineri între 17 şi 19 ani. Daniela a reușit să se impună în concurs cu 55,56 puncte dintr-un total de 60 posibile. Eleva a fost pregătită de profesorul Gheorghe Cîrstian.
La aceeaşi categorie, Larisa Andreea Pălie, de la Colegiul Naţional „Nicu Gane” Fălticeni, s-a clasat pe locul IV, cu 54,16 puncte. Larisa este proaspăt absolventă a liceului fălticenean, iar la examenul naţional de bacalaureat a obţinut nota maximă la toate probele susţinute.
Elevi din Republica Moldova, Bulgaria, Serbia, Turcia, Republica Moldova şi România au participat la faza internaţională a Olimpiadei de Lectură.
Concurenţilor le-au fost evaluate competenţele de lectură, constând în înţelegerea textelor ficţionale, nonficţionale și multimodale, capacitatea de a reflecta asupra acestora, de a formula opinii, argumente şi interpretări proprii în scris, în cadrul unei prezentări sau a unei dezbateri.
Potrivit Danielei Petrovici, olimpiada a constat într-o probă scrisă, individuală, ce a cuprins trei subiecte: primul subiect a vizat capacitatea de înţelegere şi interpretare a unui text ficţional și a avut o pondere de 50% din punctajul final; al doilea subiect a urmărit capacitatea de înţelegere a unui text nonficţional și a avut o pondere de 35%; al treilea subiect a vizat capacitatea de înţelegere şi interpretare a unui text multimodal și a avut o pondere de 15%.
De asemenea, elevii au trecut şi de o probă orală, mai exact o dezbatere.
În fiecare an, pentru desfășurarea olimpiadei internaționale, comisia centrală va selecta o temă, dezvoltată și în cursurile din programul olimpiadei, tema din acest an fiind ”Drumul”.
La concurs se prezintă elevi din țară și străinătate care studiază literatura comparată formal sau nonformal. Întrecerea se desfășoară pe niveluri de vârstă, potrivit competențelor de lectură dobândite de elevi în context formal sau nonformal și în acord cu practicile competiționale internaționale.