Activitatea de eliberare a certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire/ desfiinţare din municipiul Rădăuţi a fost preluată de Consiliul Judeţean Suceava, după ce a fost blocată pentru că acest municipiu a rămas fără primar şi consiliu local. Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat, ieri, că din data de 1 septembrie a.c., Consiliul Judeţean a semnat un parteneriat tehnic cu Primăria Rădăuţi pentru acordarea de asistenţă tehnică de specialitate. În baza acestuia, activitatea de urbanism va fi efectuată de serviciul de profil din CJ, iar taxele încasate se vor împărţi, conform legii, jumătate-jumătate. Transferul activităţii nu înseamnă că rădăuţenii vor trebui să vină la Suceava pentru aceste acte, ci vor depune documentele, ca şi până acum, la Primăria Rădăuţi şi tot acolo vor primi şi certificatele sau avizele. Potrivit lui Nechifor, până acum au fost depuse 250 de cereri pentru certificate de urbanism şi 110 cereri pentru autorizaţie de construire.
Întrebat de ce a fost nevoie de atâta timp pentru semnarea acestui parteneriat tehnic, Nechifor a răspuns că documentaţia completă de la Prefectura Suceava a venit la CJ în data de 26 august a.c., iar de la Primăria Rădăuţi, în data de 31 august a.c.. În tot acest timp, între Prefectură, Primăria Rădăuţi şi Guvern a existat o corespondenţă bogată pentru identificarea de soluţii în vederea deblocării situaţiei fără precedent de la Rădăuţi.