După săptămâni întregi în care activitatea Primăriei Rădăuţi a fost blocată total s-a reuşit găsirea unei soluţii prin care o parte din solicitări pot fi soluţionate. Este vorba de eliberarea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construcţie, care vor fi emise prin intermediul Consiliului Judeţean Suceava.
Consilierul judeţean Nistor Tătar, cel care a insistat pentru găsirea unei soluţii care să permită deblocarea activităţii din Rădăuţi, a salutat încheierea protocolului dintre Consiliul Judeţean Suceava şi administraţia rădăuţeană.
„Oraşul Rădăuţi devenise unul mort din toate punctele de vedere. Acte banale pentru orice administraţie locală deveniseră o corvoadă la Rădăuţi. Nu se putea construi nimic, nu se putea muta un chioşc, practic nu se putea face mai nimic. Odată cu semnarea acestui protocol situaţia va reveni la normal din multe puncte de vedere”, a declarat Nistor Tătar.
La Rădăuţi totul a intrat în vrie la finele lunii martie a acestui an, când Curtea de Apel Suceava a decis dizolvarea Consiliului Local. Situaţia a fost complicată foarte mult şi de suspendarea primarului ales al Rădăuţiului, Aurel Olărean. Acesta a fost arestat şi după câteva luni de arest preventiv a revenit acasă, numai că are interdicţia de a-şi exercita munca de primar.
Pentru ca haosul să fie complet, delegarea secretarului municipiului Rădăuţi a încetat în aprilie, în locul său fiind numită o altă persoană, dar cu atribuţii restrânse, şi asta pentru că nu este titular pe post. De altfel, un concurs pentru ocuparea funcţiei de secretar s-a derulat în luna mai, numai că toate persoanele înscrise la concurs au picat testarea.
În lipsa unor persoane care să aibă legal atribuţii de a semna o serie de documente strict necesare pentru funcţionarea unei administraţii, municipiul Rădăuţi a intrat într-un soi de colaps, care, din păcate, se răsfrânge asupra populaţiei, dar afectează serios şi instituţiile din subordinea Primăriei.