La Şcoala Gimnazială Nr. 4 Suceava s-au desfăşurat, în perioada 24-28 august, diverse activităţi educaţionale în cadrul şcolii de vară „Cuvintele şi faptele rănesc!”, proiect ce vizează prevenirea actelor de violenţă în mediul şcolar şi promovarea toleranţei şi cooperării, coordonat de prof. Maria Holotă.
Potrivit acesteia, „proiectul a apărut ca o necesitate pentru mediul şcolar deoarece în ultimul timp ne confruntăm cu situaţii violente din ce în ce mai grave. Ne-am propus să îmbunătăţim relaţiile dintre elevi prin exerciţii de team building, ca să înveţe să colaboreze, teatru forum, astfel încât să vină ei cu soluţii concrete, nonviolente, la situaţiile conflictuale specifice unui colectiv de elevi, şi, în general, să promovăm toleranţa, pacea, buna înţelegere”.
Aceasta a mai menţionat că proiectul mai urmăreşte ca elevii să identifice problemele şi pericolele generate de violenţă, să îşi însuşească norme de comportare civilizată şi să dezvolte atitudini pozitive. Circa 40 de elevi au participat la activităţile şcolii de vară organizate de Şcoala Gimnazială Nr. 4.
Organizatorii au colaborat cu Lena Ailincă şi voluntari de la Salvaţi Copiii, filiala Suceava, beneficiind totodată de sprijinul judecătorilor Maricel Nechita şi George Onofreiciuc Dranca, de la Tribunalul Suceava, şi al subcomisarului Ionuţ Epureanu, de la Poliţia municipiului Suceava.
Dintre activităţile desfăşurate în cadrul şcolii de vară amintim: „Nu fi spectator, ia atitudine”, împreună cu organizaţia Salvaţi Copiii, „Drepturile copilului”, „Prevenirea traficului de persoane”, ”Sigur Info – Siguranţa pe internet”, „Educaţia Juridică pe înţelesul copiilor”, „Viaţa fără violenţă”, „Călătorie pe tărâmul justiţiei”, „Noi suntem uniţi împotriva violenţei”.
Vineri, 28 august, s-a desfăşurat pe esplanada Casei de Cultură Suceava o activitate foarte populară în străinătate numită Free hugs! (Îmbrăţişări gratuite!). Elevii au fost încântaţi de această idee şi au muncit foarte mult, realizându-şi tricouri cu mesaje sugestive, desene şi sloganuri.
„Violenţa în şcoală pleacă de la un deficit de comunicare, de aceea ne dorim de la elevi să înveţe să aibă încredere să comunice, astfel că le oferim posibilitatea de a-şi însuşi un comportament, de a şi-l asuma, de a fi responsabili, de a fi capabili să ofere dragoste necondiţionată, dar să beneficieze şi de securitate afectivă. Sunt importante relaţiile pe care le facem cu cei din jur, sunt importante persoanele din jurul unui elev, mediul în care trăieşte, însă mai importante sunt conştiinţa fiecăruia, onoarea şi dreptatea”, a mai menţionat Holotă.
Organizatorii au mulţumit echipei de proiect, formată din prof. Daniela-Paraschiva Iftimi, prof. Emilia-Alina Fodorea, prof. înv. primar Veronica-Aurelia Moscaliuc, prof. înv. primar Mirela Florentina Mazilu, consilier şcolar Ramona Întorsură, şi directorilor prof. Petronela Bobric şi prof. Dumitru Moscaliuc.