Preşedintele Consiliului Judeţean, Cătălin Nechifor, susţine că nu este posibilă realizarea unei noi centuri ocolitoare Cumpărătura - Ipoteşti - Salcea, aşa cum propun liberalii, întrucât în masterplanul României pe transporturi aprobat de Comisia Europeană este prevăzută construirea unui drum expres Paşcani - Dolhasca - Vereşti - Suceava - Siret. Nechifor a subliniat că această nouă arteră de circulaţie va rezolva problema traficului în zona comercială a municipiului Suceava. ”Masterplanul României care este depus şi aprobat de Comisia Europeană are prezentate şi definite câteva aspecte legate de traficul rutier. În primul rând drumul expres Paşcani - Dolhasca - Vereşti - Suceava - Siret, care continuă de la Paşcani la Bacău şi mai departe către Focşani şi Bucureşti. Drumul expres va fi pe două benzi pe sens şi are 60,5 kilometri pe tronsonul Paşcani - Suceava şi aproximativ 41 de kilometri pe tronsonul Suceava - Siret. El conţine ocolirea Sucevei exact în zona de care făceau vorbire cei din PNL. Nu mai e nevoie de intervenţii sau altceva pentru că e bătut în cuie prin acest masterplan”, a explicat Nechifor.
El a arătat că masterplanul prevede pentru judeţul Suceava două rute ocolitoare, şi anume Vatra Dornei, în lungime de 3,8 kilometri, şi Câmpulung Moldovenesc, în lungime de 18 kilometri. Asta în condiţiile în care în masterplanul României sunt cuprinse doar 14 astfel de rute ocolitoare.
”Concluzionând, putem spune că centura de ocolire prin zona de sud-est este rezolvată deja de guvernul actual, sigur, în fază de proiect. Vom vedea cine va executa această lucrare”, a spus Nechifor. El a mai ţinut să precizeze că actuala centură de ocolire a municipiului Suceava a fost construită cu şase milioane de euro pe kilometru, comparativ cu centura Bacăului, care a costat trei milioane de euro pe kilometru, şi este prevăzută cu două benzi pe sens.
(29 aug 2015, 13:23:11
Acest traseu de autostradă leagă județele Satu Mare, Maramureş, Cluj, Bistrița-Năsăud şi Suceava şi a fost complet uitat sau neglijat în mod deliberat, mai ales fiind ştiut faptul că guvernele anterioare gândiseră practic această legătură între Ardeal şi nordul Moldovei printr-o autostradă pe ruta Petea-Satu Mare-Dej-Bistrița-Vatra Dornei-Suceava.
Este ştiut că singura infrastructură rutieră luată în calcul de investitorii străini este autostrada.
Aceştia vor investi în România în funcţie de construcţia de autostrăzi din ţara noastră.