Călătoriile cu autobuzele şi microbuzele TPL vor deveni ceva mai scumpe pentru elevii din municipiul Suceava, dar mai ieftine pentru studenţi, începând cu luna septembrie, conform unei decizii luate ieri în şedinţa ordinară de Consiliul Local.
Elevii, care plăteau până acum 15 lei - cel mai mic preţ din ţară pentru o lună de călătorii pe toate liniile şi cu oricare autobuz şi microbuz al TPL, vor avea de achitat acum 25 de lei lunar. În schimb, studenţii, care plăteau 30 de lei lunar, pentru aceleaşi condiţii, vor plăti tot 25 de lei.
Cu tot cu această majorare de 10 lei, tariful de călătorie cu abonamentul pentru elevi rămâne unul din cele mai mici din ţară, la mai puţin de jumătate faţă de preţul unui abonament la preţ întreg, care este de 66 de lei.
În plus, pot beneficia de aceste abonamente la preţ special, de 50 de lei, din care achită efectiv doar 25 de lei, diferenţa fiind acoperită de la bugetul local al Sucevei, şi elevii care nu au domiciliul în municipiul reşedinţă de judeţ, dar care urmează cursurile unei instituţii de învăţământ sucevene.
Până acum, elevii din localităţile limitrofe Sucevei sau chiar din comune îndepărtate nu beneficiau de această facilitate, fiind nevoiţi să plătească 66 de lei pe abonamentele necesare să ajungă la şcoală.
Chiar de unii consilieri au propus menţinerea vechilor tarife pentru elevi, amendamentul nu a fost adoptat, pe considerentul că o diferenţă atât de mare de preţ, de la 15 la 66 de lei, suportată pentru miile de elevi care circulă lunar cu autobuzele TPL, ar afecta prea mult bugetul local, dar şi societatea de transport public local, care şi aşa se luptă să se menţină pe linia de plutire.
În acest context, a fost dat exemplul RATB Bucureşti, unde, din cauza gratuităţilor acordate electoral, societatea a fost îngropată în datorii, asigurarea transportului public fiind puternic afectată.
Directorul TPL, Darie Romaniuc, a precizat că proiectul discutat ieri vine deja prea târziu, după ce preţul abonamentelor la elevi este menţinut la 15 lei de 6 ani de zile, încă din 2009, iar actualul proiect a fost amânat deja de trei ori.