Calitatea asfaltului de pe DN 17, şoseaua care leagă Suceava de Ardeal, în zonele cele mai înalte, pe Mestecăniş şi în Pasul Tihuţa, a devenit o problemă tratată la modul cel mai serios, existând suspiciuni cu privire la gradul de rugozitate, mai ales în condiţiide carosabil umed.
Problema a fost semnalată de Monitorul de Suceava din luna mai a acestui an, iar acum Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a transmis oficial că s-a făcut o expertiză în acest sens, iar ca măsură de prevenire s-a decis instalarea mai multor indicatoare de avertizare.
Expertiza se face la solicitarea Poliţiei Rutiere, după mai multe accidente rutiere petrecute în zonă
Poliţia Rutieră a solicitat o expertiză privind calitatea asfaltului de pe DN 17 în zonele amintite, existând suspiciunea că unele accidente s-au produs şi din cauza aderenţei scăzute, în condiţii de carosabil umed.Presupusele probleme legate de calitatea asfaltului fac referire cu precădere la zona Mestecăniş şi la Pasul Tihuţa. Adică zonele de carosabil aflate la altitudine ridicată, unde condiţiile meteo sunt mai potrivnice, iar asfaltul trebuie să fie de calitate pentru a nu-şi pierde aderenţa.
În răspunsul transmis de CNADNR se precizează că au fost supuse unor măsurători de rugozitate două porţiuni de carosabil, fiecare de câte 5 kilometri, una în zona Mestecăniş şi una în zona Pasul Tihuţa, la limita teritorială dintre judeţele Suceava şi Bistriţa-Năsăud.
CNADNR a precizat că măsurătorile se fac prin analize de laborator, iar la această dată rezultatele sunt în curs de prelucrare şi evaluare pentru stabilirea gradului de rugozitate. Totuşi, compania de drumuri a decis să ia măsuri preventive imediate, semn că există suspiciuni privind problemele semnalate de poliţie.
Indicatoarele de avertizare au fost deja instalate
„Ca măsură preventivă, pe cele două sectoare de drum au fost instalate indicatoare de avertizare <Sector de drum periculos>, <Pericol de Accident> şi <Reduceţi viteza>, astfel încât până la stabilirea eventualelor măsuri traficul în zonale menţionate să se desfăşoare în condiţii de siguranţă. Cu această ocazie vă rugăm să atrageţi atenţia prin intermediul publicaţiei că respectarea semnificaţiei indicatoarelor rutiere este foarte importantă în desfăşurarea traficului rutier”, se arată în comunicat transmis de CNADNR redacţiei noastre.
Turnarea unui strat de uzură, variantă probabilă
Din informaţiile neoficiale pe care le avem, după ce se vor trage concluziile finale, este foarte probabil ca pe porţiunile de carosabil din zonele cele mai înalte să mai fie turnat un strat de asfalt, de uzură. Totul pentru ca în viitor gradul de siguranţă să fie mai ridicat. Asta înseamnă, mai clar, ca maşinile să nu mai derapeze atât de uşor pe carosabil. De precizat că în zonele de şosea aflate la altitudini ridicate este o regulă ca asfaltul turnat să fie de o calitate superioară, asta pentru că, din cauza condiţiilor meteorologice, problemele de aderenţă apar mult mai des.
Poliţiştii rutieri au subliniat că în cazul celor mai multe accidente rutiere petrecute pe DN 17, pe Mestecăniş sau în Pasul Tihuţa, marea problemă rămâne viteza neadaptată în curbe sau la condiţiile de drum (carosabil umed), în timp ce calitatea asfaltului este o cauză secundară, favorizantă.