Doi liceeni din judeţ au fost premiaţi în cadrul Concursului naţional „InfoEducaţia”, competiţie ce a reunit, în perioada 2-8 august, în Vrancea, peste 100 de elevi din toată ţara, cu aptitudini şi interes pentru crearea aplicaţiilor informatice.
În finala concursului s-au calificat patru elevi suceveni, David Vultur şi Matei Clipa reuşind să se claseze printre primii competitori la secţiunile la care au participat.
David Vultur este elev la Colegiul Național "Nicu Gane" Fălticeni, el fiind premiat la categoria Web. Acesta a participat cu proiectul „E-Vote”, o platformă de vot online prin care-şi propune diminuarea fraudei şi creşterea numărului persoanelor care votează de acasă, din faţa calculatorului.
„Cetățeanul trebuie să se prezinte la primăria locală cu buletinul, certificatul de naștere și adresa de e-mail personală, personalul angajat la primărie având obligația de a înregistra datele pe platformă, în prezența cetățeanului în cauză. Acesta va primi un e-mail pe adresa de e-mail personală cu o parolă. De pe calculatorul personal, alegătorul va accesa căsuța poștală electronică și va verifica existența e-mailului. El va putea accesa în orice moment pagina online de vot, cu adresa de e-mail personală, CNP-ul și parola primită prin e-mail, iar în momentul în care se poate vota, acesta va putea alege un candidat, iar votul lui va fi înregistrat în mod anonim în baza de date”, rezumă David proiectul său. Acesta a fost coordonat de profesorul Florin Ilincăi.
De cealaltă parte, Matei Clipa, de la Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi, a fost premiat la secţiunea Multimedia, acesta concurând cu scurtmetrajul „Time Thief”, care trage un semnal de alarmă asupra dependenţei de gadgeturi şi de internet, fără să omită şi o parte dintre aspectele pozitive ale acestora - socializare, accesul la informaţii. Tânărul a fost coordonat de profesoara de informatică Gabriela Coajă.
Concursul „InfoEducaţia” este cea mai importantă competiţie de gen din România, fiind o adevărată rampă de lansare pentru tinerii IT-işti, având secţiunile Web, Soft utilitar, Soft educaţional, Multimedia şi Roboţi.