În urmă cu nouă ani, în onoarea ei, Colegiul Naţional „Petru Rareş” Suceava instituia premiul „Olive”, distincţie ce se acordă elevilor care se implică în activităţi de caritate, generoşi, energici, care demonstrează compasiune, creativitate şi umor.
Tot în acelaşi an, respectiv 2006, Olivia Vereha a absolvit colegiul menţionat şi a ales să studieze jurnalismul la Bucureşti, domeniu în care profesează încă din primul an de studenţie.
După numeroase experienţe în presa scrisă şi online, de aproape doi ani Olivia este redactor-şef al revistei Insight Tarom, publicaţie creată special de Tarom și distribuită la bordul aeronavelor companiei, un partener de zbor plăcut şi bogat în informaţii pentru toţi pasagerii.
În acelaşi timp, Olivia predă cursul „Online de la A la Z” în cadrul căruia îi învaţă pe micii antreprenori să-şi transfere cu succes afacerea în mediul online şi să creeze o platformă sănătoasă și eficientă pentru reuşita businessului lor.
Ne mărturiseşte cu entuziasm că îşi doreşte să continue şi să se perfecţioneze în activitatea de consultanţă şi să-i ajute pe cursanţii săi să descopere şi să-şi creeze strategii puternice în online.
Iar cu acelaşi entuziasm ne-a povestit şi despre timpul petrecut la catedra seminarului de Producţie multimedia şi audio video, de la Universitatea din Bucureşti, despre proiecția din 2013 la Festivalul de la Cannes a scurtmetrajului „Diafan”, dar şi despre Shuffle, trupa de indie rock în care cântă de doi ani.
Experienţe în online şi print
„Am trecut prin multe redacții și prin și mai multe funcții, de la reporter de teren cu pix și carnețel de 1,5 lei cumpărat din trenul care aduce moldovenii în București, până la redactor-șef și coordonator editorial pe proiecte online (și câteodată print)”, rezumă cu umor Olivia activitatea sa de nouă ani din domeniul jurnalismului.
Din 2014 este redactor-şef la Insight Tarom, revista de tradiţie a Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene, publicaţie realizată pentru pasagerii aeronavelor, care apare o dată la două luni.
„Atât în Insight Tarom, cât şi în SkyLady, cealaltă publicaţie a companiei, ne-am dorit să aducem interviuri cu personalităţi de marcă din România, oameni de literatură, istorici, personalităţi care nu se expun atât de mult în media. Ne-am propus să acordăm o mai mare atenţie valorilor româneşti. Totodată, cititorii pot găsi informaţii din diverse domenii de interes, de la cele de business şi recomandări de destinaţii, până la cele auto şi despre tehnologie”, mărturiseşte Olivia.
Iar interviurile cu personalități precum Catherine Deneuve, Pedro Almodovar sau cu regizorul filmului de Oscar „12 ani de sclavie”, Steve McQueen, ori alţi oameni care excelează prin calităţile lor profesionale şi se constituie în modele pentru societate au fost repere de reuşită pentru echipa pe care o coordonează.
Însă până la a se opri la presa scrisă, "domoală și migăloasă", în cei nouă ani de jurnalism Olivia a trecut prin larma şi agitaţia redacţiilor de breaking news, a lucrat pentru agenţii de ştiri, a coordonat ediţia online a revistei Income Magazine, o platformă complexă ce îmbină printul, radioul, televiziunea şi online-ul, a lucrat ca editor și coordonator multimedia pentru România liberă, a trasat direcţiile de dezvoltare pentru www.casamea.ro – cel mai vizualizat site din nişă home and deco din România.
A dezvoltat și implementat multe platforme online, „de la desenat site-urile pe hârtie până la politică editorială şi implementare”, site-uri care au urcat repede în trafic și și-au crescut vizibilitatea printre produsele similare din segmentul lor.
Iubeşte dinamica ameţitoare a online-ului, „mediul care te surprinde o dată la câteva minute”, după cum ea însăşi mărturiseşte.
„Online de la A la Z”
Din luna martie a acestui an, Olivia a dezvoltat un curs despre mediul online, în cadrul căruia încearcă să-i înveţe şi să-i ajute pe cursanţii săi, mare parte tineri antreprenori, să descopere modelele şi strategiile de succes pentru reuşita în această industrie.
Le livrează novicilor informații accesibile și actuale despre mediul online, cum funcționează acesta și cum pot beneficia de potențialul enorm care este oferit printr-o prezență online de top.
„Mi-am dorit foarte mult să ajung în zona asta de training. Am construit cursul <Online de la A la Z> în care mi-am pus toată experienţa mea din ultimii nouă ani din online, pornind de la imagine, cum trebuie să arate un site, până la cum învăţăm să scriem corect, cu puţin social media, un pic de cifre, statistici. Încerc să-i fac pe oameni să înţeleagă comportamentul lor în mediul digital, reguli de navigare, cum funcţionează lucrurile în online, ce apasă utilizatorii, unde apasă, ce citesc”, a explicat tânăra.
„Online de la A la Z” este un ghid de bază pentru micii antreprenori care vor să-şi transfere cu succes afacerea în online, însă fără costuri ridicate.
„Încerc să acopăr tot procesul de creare a unui produs digital, de la conceperea site-ului până la dezvoltarea strategiei de conţinut. Îi ajut pe cursanţi să-şi creeze o strategie puternică în online. Iar din toamnă voi susţine cursul la un nivel mult mai avansat şi mult mai detaliat, alături de specialiștii de la Social Smarts – Alexandru Negrea și Andrei Roșca - cu accent pe zona asta de construcţie propriu-zisă a unui site”, a detaliat Olivia.
Cântă alături de prieteni în trupa Shuffle
Când nu e online, Olivia cântă coveruri alături de patru prieteni în formaţia Shuffle, un proiect de suflet, de astâmpăr, prin care face şi acte caritabile.
„Plănuim pentru anul viitor să ieşim cu materiale proprii”, spune Olivia.
Shuffle se înfiinţa în 2013, întâmplător, când proiectul de fundraising pentru înființarea unui cabinet gratuit de psihoterapie pentru oameni cu depresie severă, "Miercuri 10", avea nevoie de un eveniment artistic. De atunci concertele s-au ținut lanț.