Tronsonul III al şoselei de centură a municipiului Suceava, care leagă Şcheia de Pătrăuţi, singurul pe care traficul rutier a fost deschis, este păzit non-stop de agenţii unei firme de pază. Măsura a fost luată de la începutul acestei luni, după ce anterior s-au înregistrat mai multe furturi. Printre altele, hoţii au furat în jur de 30 de capace, din beton, ale puţurilor de drenaj, elemente reflectorizante şi borne kilometrice. Practic, hoţii au luat acasă tot ce au putut fura. Capacele din fontă, de exemplu, cele mai căutate de hoţii de fier vechi, nu au putut fi scoase din structura de prindere.
În cazurile mai vechi de furturi de pe şoseaua de centură a Sucevei, autorii depistaţi de poliţie au fost tineri de etnie romă din Şcheia, mulţi dintre ei minori, care au răspundere penală limitată ori care nu răspund deloc penal, dacă au până în 14 ani. Chiar imediat după deschiderea traficului de pe tronsonul III al şoselei de centură, stâlpii pentru indicatoare din amenajarea rutieră de la pilonul cunoscut ca „Zidul morţii” au fost furaţi. Furtul a fost comis la câteva ore după ce stâlpii au fost turnaţi în ciment, înainte ca acesta să se întărească.
Compania de Drumuri vrea să evite furturile de pe un drum care nici măcar nu a fost recepţionat
Având în vedere aceste probleme, Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri Iaşi, reprezentanta pe Moldova a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a încheiat contract pentru asigurarea permanentă a pazei pe sectorul circulabil al şoselei de centură.
Inginerul Ovidiu Laicu, directorul regional executiv al Direcţiei de Drumuri şi Poduri Iaşi, a explicat: “Am stabilit că este nevoie de pază, cu atât mai mult cu cât recepţia finală a drumului nu este încă făcută şi nu putem permite să avem minusuri pe gestiune”. El a subliniat că şi celelalte două tronsoane ale şoselei de centură sunt păzite, şi pe acele porţiuni înregistrându-se de-a lungul timpului furturi.
Recepţia finală a tronsonului III al şoselei de centură a Sucevei nu s-a făcut nici până acum în condiţiile în care contractul cu firma care a lucrat iniţial a fost reziliat. În lipsa unui raport al constructorului, recepţia finală se poate face doar în baza unei expertize care să dovedească cum s-a lucrat şi dacă s-au îndeplinit normele de calitate, conform contractelor încheiate.
Cât despre celelalte două tronsoane ale şoselei de centură, deşi acestea sunt finalizate în mare parte, nu există nici un semnal că lucrările s-ar putea relua în viitorul apropiat, şi acolo fiind necesară mai întâi efectuarea unei expertize privind cum s-au făcut lucrările până acum.