Situaţia critică de la nivelul administraţiei locale rădăuţene este departe de a fi rezolvată, chiar dacă Primăria Rădăuţi a primit la începutul acestei săptămâni o adresă de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), adresă prin care se aduc unele precizări vizavi de activitatea acesteia. Secretarul municipiului Rădăuţi, Marinică Sofronie, a organizat ieri după-amiază o conferinţă de presă în care a afirmat că activitatea compartimentului Urbanism legată de eliberarea certificatelor de urbanism, eliberarea autorizaţiilor de construire, cât şi alte aspecte urmează să fie preluată de Consiliul Judeţean Suceava, în baza unui parteneriat. Sofronie a mai arătat că MDRAP a mai precizat că secretarul municipiului poate reprezenta interesele unităţii administrativ-teritoriale în instanţă, prin aceasta îndeplinind acele acte de conservare şi/sau administrare pe care protejarea în instanţă a intereselor unităţii administrativ-teritoriale le presupune.
Imposibilitate de rectificare bugetară şi de numire a managerului de spital
În ceea ce priveşte investiţiile, cele cuprinse în bugetul 2015 şi care au fost aprobate de Consiliul Local vor putea fi executate. În acelaşi timp, ca şi până acum, secretarul poate asigura exclusiv soluţionarea problemelor curente de la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, neputând emite dispoziţii. Din această cauză, nu poate fi numit în continuare un manager sau manager interimar la Spitalul Municipal "Sf. Doctori Cosma şi Damian". Trebuie precizat că pentru a se institui curatela şi pentru ca familiile ori persoanele îndreptăţite să primească beneficii sociale conform Legii 416/ 2001, Legii 277/ 2010 şi OUG 70/ 2011, este necesară emiterea dispoziţiilor. Problemele legate de buget rămân în continuare, pentru că în lipsa unui Consiliu Local, nu se poate efectua rectificarea bugetului pentru primărie şi instituţiile subordonate. Consecinţa imediată este imposibilitatea plăţii drepturilor salariale câştigate în instanţă de unităţile de învăţământ şi faptul că nu se poate asigura fondul de salarii pentru ultimul trimestru la spitalul public. Totuşi, secretarul cu atribuţii de ordonator de credite poate aproba repartizarea pe trimestre, respectiv modificarea repartizării pe trimestre a creditelor bugetare. În acest fel se vor rezolva o parte dintre problemele curente. Mai mult, în continuare comisia de fond funciar nu este funcţională în lipsa primarului sau a viceprimarului, fapt care duce la imposibilitatea soluţionării noilor cereri. În domeniul resurselor umane, la Primăria Rădăuţi şi la instituţiile subordonate Consiliului Local nu poate fi modificată organigrama de personal, iar în lipsa posibilităţii de a emite dispoziţii, nu pot fi realizate modificări în raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual. În concluzie, chiar dacă o parte din problemele de urbanism vor fi preluate de Consiliul Judeţean, cea mai mare parte a problemelor cu care s-a confruntat administraţia rădăuţeană rămân în continuare, cel mai relevant exemplu fiind imposibilitatea recentei rectificări bugetare.
( 6 aug 2015, 12:37:07