Drumul naţional 17B, care leagă Vatra Dornei de Broşteni, şosea care este paralelă pe mai multe porţiuni cu râul Bistriţa, la diferenţe de nivel mari, va fi protejat cu aproape 2.000 de metri liniari de parapet de protecţie. Montarea parapetului va începe chiar din această lună şi ar urma să fie finalizată în septembrie.
Investiţia a fost aprobată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în urma unei solicitări a Biroului Poliţiei Rutiere Vatra Dornei. Necesitatea montării de parapete noi a venit în urma unei analize în teren, care a scos în evidenţă degradarea avansată a vechilor parapete, dar şi faptul că pe acest drum s-au petrecut mai multe accidente grave, cu maşini scăpate de sub control care au plonjat în râul Bistriţa.
Curbe periculoase, cu diferenţe de nivel de până la 10 metri între şosea şi apă
În urma unei solicitări transmise de Monitorul de Suceava, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi, reprezentanta pe Moldova a CNADNR, ne-a comunicat că pentru DN 17B, pe sectorul Vatra Dornei-Broşteni, s-a aprobat o investiţie privind montarea a 1.896 de metri liniari de parapet de protecţie, în vederea înlocuirii sectoarelor degradate, dar şi a amenajării de noi zone de protecţie.
„La această dată contractul de montaj este semnat cu o firmă prestatoare, materialele sunt aprovizionate, astfel că în cursul lunilor august şi septembrie urmează a fi montate parapetele”, se arată în răspunsul inginerului Ovidiu Laicu, directorul regional executiv al Direcţiei de Drumuri şi Poduri Iaşi.
Zonele de risc sunt în general în curbe periculoase, unde diferenţa de nivel între cursul apei şi şosea este mare. Pe multe porţiuni diferenţa de nivel dintre drum şi râu trece de zece metri.
Numai în acest an, pe DN 17B s-au petrecut două accidente mortale, cu maşini care au părăsit drumul şi au ajuns în râul Bistriţa.
Un tânăr în vârstă de 30 de ani, profesor de sport la liceul din Broşteni, şi un bărbat de 41 de ani, din Vatra Dornei, au decedat după ce au scăpat maşinile de sub control, iar acestea s-au răsturnat în apă. În ambele cazuri, maşinile au lovit parapete de protecţie, însă acestea nu le-au oprit din drumul lor necontrolat. Este adevărat, în ambele cazuri, cauza principală a accidentelor a fost viteza excesivă, însă montarea de parapete noi de protecţie este o măsură suplimentară, care în anumite situaţii poate salva vieţi.
Accidente grave s-au mai petrecut pe acest drum, în condiţii asemănătoare, şi în anii trecuţi.