Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava vrea să ştie în ce măsură unităţile de învăţământ sunt pregătite să îşi primească, din toamnă, elevii. În a doua jumătate a lunii august, inspectorii şcolari vor evalua situația şcolilor din judeţ, aceştia urmărind aspecte precum: situaţia funcţionalităţii spaţiilor de învăţământ, stadiul realizării lucrărilor la investiţii, reparaţii capitale, reabilitări, utilităţi şi consolidări, lucrările privind igienizarea spaţiilor şcolare, proporţia în care s-a asigurat combustibilul pentru iarnă (tipul de combustibil, starea centralelor/sobelor), modul de asigurare a transportului elevilor etc.
Inspectorul şcolar adjunct Cristina Teodorovici a precizat că „inspectorii au atribuţii în acest sens. După vizitele în şcoli, ei vor trebui să completeze un formular tipizat privind stadiul pregătirilor unităţilor şcolare din judeţul Suceava pentru începerea anului şcolar 2015-2016, pe care îl vom înainta Prefecturii. Vor fi şi discuţii cu directorii pentru ca elevii să aibă parte de condiţii bune. În momentul de faţă, în şcolile sucevene se fac lucrări de igienizare, curăţenie, deratizare şi alte reparaţii”.
Spaţiile şcolare vizate de acţiunile de control sunt sălile de clasă, grupurile sanitare, biblioteca, laboratoarele, cabinetele, sălile de sport, construcţiile din împrejurimea şcolii (anexele) etc.
Situaţia şcolilor autorizate sanitar
Situaţia autorizării unităţilor şcolare din punct de vedere sanitar este, de asemenea, în vizorul inspectorilor şcolari. Aceştia trebuie să verifice, în funcţie de situaţie, ce demersuri au fost făcute de reprezentanţii şcolii pentru autorizare şi motivele neautorizării.
Cea mai recentă statistică a Direcţiei de Sănătate Publică Suceava arată că, la nivel de judeţ, din cele 805 unităţi şcolare 249 sunt autorizate din punct de vedere sanitar (30,9%), iar restul de 556 nu au îndeplinit criteriile pentru a primi autorizaţie.
Sunt autorizate 77 de grădiniţe dintr-un total de 408 şi o treime dintre şcolile primare şi gimnaziale (120 din 343). În cazul liceelor situaţia stă ceva mai bine, fiind autorizate 36 din cele 37 de licee.
Principalele neajunsuri din şcolile neautorizate sunt legate de lipsa apei potabile curente, grupuri sanitare necorespunzătoare, compoziţia apei neconformă chimic şi bacteriologic, număr insuficient de cabine la grupurile sanitare în raport cu efectivele de elevi.