Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 15 iul 2015 - Anul XX, nr. 161 (5973)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Proiect

Balan susține necesitatea construirii unei autostrăzi Chişinău-Satu Mare prin Iași și Suceava

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Proiectul unei autostrăzi Chişinău-Satu Mare care să treacă prin Iaşi şi Suceava, susţinut, la Suceava, şi de preşedintele Republicii Moldova, Nicolae Timofti, ar fi benefic pentru românii din trei ţări, consideră vicepreședintele PNL pentru Regiunea de Nord-Est, deputatul de Suceava Ioan Balan. Liderul liberal a declarat marți că de la podul de flori este important să se treacă la proiecte curajoase, care să realizeze interconectarea românilor din nord-estul ţării, al celor din Republica Moldova şi al celor din nordul Bucovinei cu Europa. Proiectul autostrăzii Chișinău-Satu Mare, a spus Balan, este prioritar pentru dezvoltarea acestei zone care are nevoie de un program complex de investiţii publice. 

„Liderii liberali din judeţele din Regiunea de Nord-Est au convenit că pentru judeţele din această zonă este nevoie de un program complex de dezvoltare în care construcţia de autostrăzi şi drumuri expres să fie o prioritate. Infrastructura de transporturi este motorul dezvoltării”, a declarat Ioan Balan. El a arătat că actualul guvern PSD, condus de Victor Ponta, este lipsit de viziune în ceea ce priveşte dezvoltarea Regiunii de Nord-Est şi că tratează „cu prea multă uşurinţă şi superficialitate” viitorul a peste patru milioane de români din aceste şase judeţe, dar şi al românilor din Republica Moldova sau Ucraina. „Mai direct spus, pe Victor Ponta nu-l interesează această zonă, unde nu vedem investiţii de când a venit la putere. PSD şi Victor Ponta îşi doresc ca în Moldova să fie cât mai mulţi asistaţi social pentru că aşa cred că îşi menţin electoratul, dar nu văd că sărăcia i-a împins pe cei mai mulţi să plece să lucreze în afara ţării, iar depopularea Moldovei va avea consecinţe negative”, a menționat vicepreşedintele liberal.

 

„Podul de flori e important ca simbol, dar trebuie să depăşim simbolistica şi să ne apucăm de treabă”

Ioan Balan susţine că Regiunea de Nord-Est are nevoie de un program de mari investiţii publice în special în ceea ce priveşte infrastructura rutieră şi conectarea ei cu reţeaua de autostrăzi din vestul Europei.

„Chiar discuţiile cu preşedintele Republicii Moldova, Nicolae Timofti, care a fost la Suceava săptămâna trecută, au evidenţiat nevoia unei interconectări între Chişinău şi reţeaua de autostrăzi din vestul Europei care să treacă prin Iaşi şi Suceava”, a amintit Balan. Parlamentarul liberal a spus că încă o dată se confirmă necesitatea finanţării autostrăzii nordului Satu Mare-Suceava-Chişinău care se va lega la autostrada M3 din Ungaria. „Podul de flori e important ca simbol, dar trebuie să depăşim simbolistica şi să ne apucăm de treabă. Salutăm iniţiativa preşedintelui Republicii Moldova de a face parte din acest proiect pentru o autostradă Chişinău-Satu Mare. Această autostradă va scoate din izolare o zonă foarte mare, formată din nordul şi estul României, şi va genera creştere economică într-o perioadă scurtă de timp. O asemenea investiţie este benefică şi Republicii Moldova, dar şi românilor din nordul Bucovinei. Românii din Ucraina şi Republica Moldova vor fi mai aproape de Uniunea Europeană”, a spus Balan.

El consideră că este nevoie în politică de înţelepciune, dorinţă şi curaj prin asumarea unui proiect de această anvergură pe care liberalii şi-l asumă. „Nu poţi să vorbeşti de apropierea cu Republica Moldova fără să ai calea pe care să o faci. E nevoie de curaj, decizie şi consecvenţă. Ce am văzut la Guvernul Ponta sunt doar decizii, asumări prin demisie, lucruri care nu s-au întâmplat. Această autostradă nu e un capriciu nici al preşedintelui Nicolae Timofti, nici al liderilor politici şi administrativi din Republica Moldova şi din nordul şi nord-estul României, ci este o necesitate. E singura cale ce deschide această zonă geografică către vest, care înseamnă Europa, care înseamnă dezvoltare”, a spus Ioan Balan.

 

”Pentru PNL este o obligaţie asumarea ca prioritate a acestui proiect”

Vicepreşedintele liberal a menţionat că proiectul autostrăzii nordului este complementar proiectului autostrăzii Iaşi-Tg. Mureş şi că un program de investiţii în infrastructura rutieră în Regiunea de Nord-Est va genera creşterea economică a întregii zone. „Investiţiile în infrastructura rutieră vor oferi oportunităţi economice atât directe, în cadrul construcţiei autostrăzii, cât şi indirecte, prin crearea unei infrastructuri competitive pentru atragerea de noi investitori în zonă”, a subliniat liderul liberal.

Ioan Balan a explicat că autostrada nordului a fost inclusă în proiectele guvernamentale din 1996, când prin Legea 71/1996 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional, una din autostrăzile prevăzute era Cluj-Napoca - Dej - Bistriţa - Suceava - Botoşani – Ştefăneşti, iar în anul 2006 Guvernul a propus un nou plan aprobat prin Legea 363/2006 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Reţele de transport în care se propune autostrada Petea – Satu Mare – Baia Mare – Mireşu Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava. Această autostradă este inclusă şi în Strategia pentru transport durabil a Guvernului României, pe perioada 2007-2013 şi 2020, 2030 în tabelul de concordanţă privind proiectele prioritare în domeniul rutier, identificate de România împreună cu Uniunea Europeană, care urmează a fi realizate până în anul 2015 şi în continuare.

„Din nefericire, actualul Guvern, aşa cum ne-am obişnuit, nu ţine cont de ceea ce s-a aprobat până acum şi a eliminat din priorităţile infrastructurii rutiere această autostradă care este necesară milioanelor de români din această zonă”, a declarat Ioan Balan, adăugând că ”pentru PNL este o obligaţie asumarea ca prioritate a acestui proiect”.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Balan susține necesitatea construirii unei autostrăzi Chişinău-Satu Mare prin Iași și Suceava.
 Vizualizări articol: 3379 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 2.14/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 2.1 din 7 voturi
Balan susține necesitatea construirii unei autostrăzi Chişinău-Satu Mare prin Iași și Suceava2.157

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Mmoldovenii sunt blegi si tac! trimis de
(15 iul 2015, 11:33:54
Bucovina nu va fi luata in seama, vor fi blocate la rind toate proiectele, pentru ca vor hotari impotriva noastra cei din Olt, Vrancea si Teleorman !
Pina acuma numai Flutur a avut curajul sa-i infrunte cu proiecte si sa se bata pentru implementarea lor!
Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei. Doar ei sa aiba peste tot autostrazi, constructii deosebite, peste tot acolo in Sudul tarii!
Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca deh, nu-s bani!

Moldova este lasata mereu in saracie pentru ca moldovenii sunt blegi si tac!
1.1  RE: Mmoldovenii sunt blegi si tac! trimis de
(15 iul 2015, 11:42:49
Se pare ca Suceava e de acord cu,, Autostrada Nordului”, din dragoste de a se face, ca să zic aşa, dar toată lumea de acolo de la Bucuresti, s-a canalizat pe Iaşi – Tg. Mureş.
Sunt şanse mici ca Autostrada Nordului să mai fie cuprinsă în actualul Master Plan de Transport.
Intr-adevar, initiative de genul acesta nu au sanse daca sunt izolate.

Normal ar fi ca toate judetele doritoare de ,,Autostrada Nordului” sa faca un demers comun care sa aiba forta necesara de a fi luat in considerare.
2.   Autostrazi ptr. MOLDOVA ( incl. SUC.--BUCOV.) trimis de
(15 iul 2015, 13:54:53
Initiativa este foarte , foarte buna !! Se mai pune problema si cine ne ia in seama la modul foarte serios !! Ar fi nevoie IMPERATIV de o autostrada gen SATU MARE---BISTRITA NASAUD---SUCEAVA---IASI---CHISINAU si de o doua gen SIRET---SUCEAVA---BACAU---BUCU !! Cred ca printre multe alte avantaje s-ar evidentia in primul rand STIMULAREA ACCELERATA A INVESTITIILOR SI A DEZVOLTARII ECONOMICE IN MOLDOVA ( implicit in SUCEAVA---BUCOVINA ) !!
2.1  RE: Autostrazi ptr. MOLDOVA ( incl. SUC.--BUCOV.) trimis de
(15 iul 2015, 13:57:52
...lipseste din text ....BACAU---BUCURESTI---GIURGI
3.   Premiera premierului trimis de
(15 iul 2015, 14:50:11
Faptul ca in fruntea guvernului Romaniei sta un individ urmarit penal si cu sechestru pe avere este o premiera mondiala.Nu mai exista stat pe planeta Pamant unde sa existe asa o chestie.Dar acest lucru are si o semnificatie metaforica.Caracterizeaza intreaga clasa politica romaneasca.Adica avem o tara care a fost sau este condusa de urmariti penal sau de de condamnati la inchisoare.Si atunci este normal ca premierul sa se inscrie si el in acelasi trend.Asa e mai usor si pentru UE si SUA sa stie cine suntem,in ce stadiu suntem si incotro ne indreptam.Eu imi imaginez ca in cazul ipotetic in care procesul lui Ponta se va termina cu o decizie judecatoreasca de condamnare la inchisoare(am spus cazul ipotetic si posibil)nici atunci premierul nu-si va da demisia.Va conduce tara din inchisoare.Sedintele guvernului se vor tine in sala de lectura a inchisorii.Avantajul este ca in cazul unei situatii exceptionale se va constitui imediat celula de criza.De asemeni pentru fiecare 100km de autostrada construiti ise va reduce pedeapsa cu un an.Ponta a cedat si a facut un pas inapoi.retragandu-se de la sefia PSD.Cică a făcut acest gest din respect față de colegii din PSD, pe care-i prețuiește foarte mult. Ar fi putut da dovadă de mai mult respect față de România, plecând din guvern, sau față de alegători, plecând din Parlament, dar cine-s toți ăștia? România, pentru Ponta e o noțiune goală, cu care umblă-n gură când vrea să se dea patriot, iar alegătorii lui...........................
4.   Pontexit trimis de
(15 iul 2015, 15:04:31
In fruntea guvernului a venit in 2012 un plagiator care a incercat sa intoarca tara inapoi dupa 25 de ani de progres.Şi-a sărbătorit ziua de naştere în stil nord coreean pe stadion, cu zeci de mii de oameni la picioare, le-a indicat procurorilor cum să deblocheze conturile LukOil.Domnul Ponta procedeaza la fel ca in vremurile trecute.Inainte de a pleca da foc la grane si otraveste fantanile.Se agata de scaunul de premier taind investitiile si aruncand intr-o dementa totala bani pentru pomeni electorale.Romania este blocata ,incapabila sa inlature un individ acuzat de fapte asimilate corupţiei, evaziune fiscală şi spălare de bani.Ce va ramane dupa Ponta?O gaură făcută de LukOil în valoare de 2 miliarde de euro, probleme mari cu bugetele de la UE, fonduri mari aruncate în consum fără discernământ, investiţii la pământ, o rată a şomajului în creştere .Fiecare zi in care Ponta mai sta in fruntea guvernului ne va costa extrem de scump.Doamne fereste sa nu ajungem in situatia Greciei.
5.   Bravo iohannis trimis de
(15 iul 2015, 15:13:02
Preşedintele Klaus Iohannis a respins numirea lui Mihai Fifor la Ministerul Transporturilor, pe motiv că „nu are expertiza şi experienţa managerială necesare gestionării domeniului complex”.Normal,domnul Fifor a facut Filosofia.Si a fost si director de Muzeu.Eventual acest domn ar putea filosofa pe tema inexistentei autostrazilor din Romania pe baza intrebarii filosofice To be or not to be.
Era si cazul sa terminam cu acesti ministrii numiti politic care nu sunt de specialitate si care sunt pusi acolo doar pentru a sifona banul public.
6.   Bravo iohannis trimis de
(15 iul 2015, 15:25:08
Iohannis despre codul fiscal:
" Istoria recentă arată că nu ne mai putem permite experimente economice sau politici publice cu jumătăți de măsură, mai ales când acestea atentează la aspirațiile noastre de libertate și prosperitate pe termen lung.
Tocmai de aceea, devine imperativ să renunțăm la cel puțin câteva iluzii: în primul rând, iluzia că prosperitatea se poate construi pe deficite bugetare și datorie publică, rostogolită continuu, de la un an la altul; apoi, iluzia că politicile monetare și fiscale pot compensa absența reformelor reale; nu în cele din urmă, iluzia că odată ce prosperitatea a fost obținută, ea nu se va mai pierde, ceea ce este profund greșit.Nu știu cum s-a strecurat aprecierea că acest Cod fiscal ar revoluționa finanțele României, prin simpla reducere a unor impozite. Cred că n-ar trebui să ne preocupe doar scăderea taxelor, ci și maniera în care se face aceasta. O asemenea schimbare este utilă, însă fără să pună în pericol anumite beneficii, cum ar fi sustenabilitatea finanțelor publice, care a fost consolidată, cu eforturi serioase, în ultima perioadă. În plus, aflați totuși în prag de an electoral, trebuie să înțelegem distanța dintre tentația politică și realitatea economică."
7.   Pe principiul Iohanis trimis de
(16 iul 2015, 09:07:57
I\ata ce spunea Iohanis in campanie: "În planul politicilor de relaxare fiscală și în perspectiva apropiată a guvernării dreptei românești, pentru mine, reprezintă o prioritate absolută revenirea TVA la 19%, întrucât relaxarea fiscală va duce nu doar la îmbunătățirea colectării veniturilor și a sustenabilității finanțelor publice, ci mai cu seamă la creșterea economiei și a nivelului de trai al românilor."
Acuma, nu promulga Codul Fiscal, ca n"nu e sustenabila reducerea TVA la 19%"
Exact pe acelasi primcipiou, desi orice roman de buna credinta stia din start ca ce zice acestPDL-ist e aberant, Balan mananca ce au mancat toti PDL-isti in precampania electorala.
Magar.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei