Podul rutier de peste râul Suceava care face legătura între localităţile Vereşti şi Udeşti, redeschis circulaţiei din decembrie 2011, după ce în vara anului 2010 a fost distrus parţial în urma inundaţiilor, are nevoie de lucrări urgente, din cauza devierii cursului de apă. Situaţia a fost sesizată de Primăria comunei Udeşti, asta în condiţiile în care râul Suceava a deviat înspre această localitate.
După cum a precizat Cristea Ostrovan, viceprimarul cu atribuţii de primar al comunei Udeşti, problemele au fost sesizate în scris atât Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Suceava, cât şi Consiliului Judeţean Suceava, în calitate de beneficiar al lucrării. În condiţiile de acum nu există vreun pericol, însă, în cazul unor creşteri mari ale debitelor, există riscul ca podul să fie avariat, iar apa să se reverse spre localitatea Udeşti.
După cum au constatat la faţa locului şi reporterii Monitorului de Suceava, în zona axului podului mai curge o cantitate infimă de apă, în timp ce cursul s-a mutat între ultimul pilon şi capătul podului, spre Udeşti.
O comisie formată din specialişti de la „Apele Române” şi de la Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri din cadrul Consiliului Judeţean Suceava a făcut zilele trecute o analiză în teren, constatând că în urma formării unor curenţi turbionali cursul apei s-a schimbat, spre marginea podului. Lucrările care trebuie efectuate acum sunt de relocare a cursului apei. În urma acestora râul Suceava ar trebui să curgă în zona axială a podului.
Reprezentanţii Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri Suceava au dat asigurări că lucrările vor fi efectuate cât mai curând, în această vară. Rămâne de văzut acum şi ce se va face efectiv în practică.
Inundaţiile din 2008 şi 2010 au afectat grav podul, iar circulaţia a fost închisă
Podul rutier de peste râul Suceava, dintre Udeşti şi Vereşti, a fost redeschis circulaţiei la 1 decembrie 2011, de Ziua Naţională a României, în urma unei investiţii de aproape 60 de miliarde de lei vechi a Consiliului Judeţean Suceava.
Investiţia a constat în consolidarea pilonilor podului, constructorul făcând foraje la o adâncime de 15 metri pentru montarea a 35 de piloni de susţinere. De asemenea, două dintre deschiderile podului au fost înlocuite complet, iar celelalte au fost consolidate.
Podul a fost afectat atât de inundaţiile din 2008, cât şi de cele din 2010. Râul Suceava a atins debite record în acei ani, iar podul, care era şubred de mai multă vreme, a fost la un pas de a ceda. Din vara lui 2010 şi până pe 1 decembrie 2011 podul a fost închis circulaţiei rutiere.