O absolventă a claselor de gimnaziu de la Liceul Tehnologic „Nicolai Nanu” din Broşteni, notată cu 5,40 la proba de română a evaluării naţionale, a primit, după soluţionarea contestaţiei, nota 9,80.
Rezultatele iniţiale ale evaluării i-au adus elevei o notă mulţumitoare la proba de matematică – 9,65, dar nu şi la limba română, unde a fost notată cu 5,40. Eleva a depus contestaţie, iar de la 5,40, lucrarea la limba română a ajuns să fie notată cu 9,80, recorectarea aducându-i elevei 4,4 puncte în plus faţă de calificativul iniţial.
O diferenţă enormă ce o putea face pe elevă să ratezeadmiterea la un liceu de top, o diferenţă care poate ridica mari semne de întrebare asupra profesionalismului de care dau dovadă o parte dintre cei care corectează lucrările.
Tatăl fetei vrea ca cine a greşit să fie tras la răspundere, ameninţând cu plângeri la Poliţie şi la Inspectoratul Şcolar Suceava.
„Fata învaţă bine, este o elevă de nota 10. Până când s-au afişat rezultatele finale a plâns mult, a fost un şoc pentru ea. Cum e posibil aşa ceva, dacă lucrarea a fost de 10? Noi am avut curaj şi am depus contestaţie, dar ce se întâmpla dacă nu făceam?
Cine a greşit să răspundă. Fata a suferit prea mult, nu se poate aşa ceva”, a declarat indignat tatăl fetei.
Nota a fost transcrisă greşit în catalogul electronic
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Suceava au transmis că au cunoştinţă de această situaţie, explicând că nota a fost transcrisă greşit de pe lucrare în catalogul electronic.
„Eleva a avut pe teză nota de 9,40. Aceasta a fost greşit consemnată în aplicaţia electronică, unde a fost trecută nota 5,40. Ulterior, după rezolvarea contestaţiei, când s-a dorit transcrierea notelor finale, s-a observat greşeala din aplicaţie. Lucrarea a fost evaluată la un centru din Vatra Dornei, iar comisiei, preşedintelui şi informaticianului, i s-a solicitat notă explicativă”, a precizat insp. Mariana Drumea, purtător de cuvânt al IŞJ Suceava. Aceasta a mai menţionat că părinţii pot face o cerere pentru a vizualiza lucrarea la limba română a elevei.
Diferenţe de 1, chiar 2 puncte, după soluţionarea contestaţiilor
Peste 600 deelevi din judeţ au considerat că au fost neîndreptăţiţi la evaluarea naţională şi, prin urmare, au cerut recorectarea tezelor de la acest examen.
Această decizie le-a adus unora, şi nu puţini, câte 1 punct, chiar 2 în plus la nota contestată.
Andrei Lămăşanu, de la Şcoala „Ion Irimescu” Fălticeni, a luat 8,55 la proba de limba română, însă după recorectare a primit nota 10. Tot de la aceeaşi şcoală, un alt elev a primi iniţial nota 8 la română şi 9,50 după rezolvarea contestaţiei depuse.
La nota 10, însă după recorectare, a ajuns şi eleva Teodora Săvuţ, de la Şcoala „Miron Costin” Suceava, eleva primind iniţial 8,95.
O elevă a Şcolii Gimnaziale Crucea a obţinut 6,05 la română, iar contestaţia i-a adus aproape 2 puncte, până la nota 8.
Diferenţă mare, de 1,4 puncte, şi în cazul unui elev de la Şcoala Nr. 4 Suceava, care de la 7,60 a ajuns la nota 9, după recorectare.
O situaţie asemănătoare şi în cazul unui elev de la Colegiul „Petru Rareş” Suceava care iniţial a fost notat cu 8,5, iar după reevaluare a primit 9,80.
Iar lista diferenţelor mari între nota iniţială şi nota după recorectare continuă cu alte zeci de exemple.