În intervalul 15-19 iunie, candidaţii sesiunii din vară a bacalaureatului 2015 au susţinut proba de evaluare a competenţelor digitale. Din cei 5.063 de elevi suceveni care au participat la cea de-a doua probă a examenului maturităţii, 32,4% au fost notaţi cu calificativul „utilizator mediu”, iar 28% au fost evaluaţi drept „utilizatori experimentaţi”.
27,7% dintre cei examinaţi au obţinut calificativul “utilizator avansat” şi 11,7% dintre candidaţi au fost notaţi cu cel mai slab calificativ “utilizator începător”.
101 elevi care iniţial se înscriseseră pentru a susţine proba D din cadrul bacalaureatului nu s-au prezentat la examen.
În cadrul probei de evaluare a competenţelor digitale, la primele două cerinţe, care cumulau 15 puncte, se cerea să se găsească fişierul de examen de pe desktop, iar candidatul trebuia să scrie într-un document datele sale personale. Cu alte cuvinte, doar pentru că au ştiut să-şi treacă numele într-un document, unii au reuşit să obţină statutul de „utilizator începător”. Fiecare cerinţă rezolvată de candidat a fost punctată conform unei grile, iar în funcţie de punctajul obţinut a fost stabilit nivelul de competenţă digitală a candidatului, după cum urmează: „utilizator începător” (0-25 de puncte), „nivel mediu” (26-50 p.), „avansat” (51-74 p.) şi „experimentat” (75-100 p.).
Elevii care au certificate de competenţe digitale de tip ECDL (permisul european de conducere a computerului) au ales să îşi echivaleze rezultatele cu proba D de la bacalaureat. Prin urmare, aceştia nu au trebuit să se prezinte pentru a susţine proba de competenţe digitale, iar certificatul pe care îl deţin a fost echivalat cu calificativul „utilizator experimentat”.
În această săptămână, candidaţii sesiunii din vară a bacalaureatului 2015 susţin proba orală la o limbă străină (de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională).
(23 iun 2015, 18:38:36
P.S. Sper sa lasati comentariul, daca sunteti fairplay.