Din toamna acestui an, la Universitatea din Suceava va funcţiona programul de masterat intitulat „Consiliere şcolară şi educaţie emoţională” în cadrul Facultăţii de Ştiinţe ale Educaţiei.
Potrivit reprezentanţilor Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava (USV), „programul de studii oferă o şansă nouă absolvenților de licenţă care doresc o specializare pe un domeniu ce se înscrie în tendinţele politicilor educaţionale europene. Formarea în domeniul educaţiei emoţionale în combinaţie cu domeniul consilierii şcolare este unică în ţară, propunând un demers inovator la care vor fi invitaţi în calitate de formatori specialişti din universităţi europene partenere şi de la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei”.
Noul program asigură accesul la dezvoltarea de competenţe specifice în domeniul educaţiei şi asistenţei psihopedagogice, competenţe ce vor facilita profesarea în domeniul serviciilor educaţionale şi de îngrijire socială, în mediul public sau privat.
Profesorii care vor aprofunda studiile în domeniul ştiinţelor educaţiei prin specializarea consiliere şcolară şi educaţie emoţională vor fi pregătiţi să facă faţă noilor generaţii de copii şi să le ofere şansa dezvoltării integrale prin adresarea către nevoile cognitive, sociale şi emoționale.
„Într-un raport recent al OECD (OECD, 2015, Skills for Social Progress: The Power of Social and Emotional Skills, OECD Publishing) se arată că şcolile pot contribui la creşterea abilităţilor socio-emoţionale prin introducerea inovaţiilor în predare şi învăţare la nivelul activităţilor curriculare şi extracurrriculare. Promotorii inovaţiilor sunt profesorii, care au un rol important în creşterea stimei de sine, a stabilităţii emoţionale şi a motivaţiei, prin asumarea rolului de mentori eficienţi şi facilitatori ai învăţării. Prin parcurgerea programului de masterat <Consiliere şcolară şi educaţie emoţională> orice profesor, practician sau în devenire, poate fi un astfel de promotor, iubit de elevi şi de comunitate”, a transmis conf. univ. dr. Aurora Adina Colomeischi, de la Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei.
(22 iun 2015, 23:18:26
Multi parinti si profersori imping responsabilitatea formarii emotionale a copiilor de la unul la altul si la sfarsit amadoi se intreaba de ce studentul absolvet cu nota respectabila nu a gasit alt loc de munca decat la un supermarket, asa ca de ce sa nu ne oprim si sa dam castig de cauza parintilor sa sa se formeze aceste subiecte in facultate?