Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 19 iun 2015 - Anul XX, nr. 139 (5951)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Bătaie de joc

Lucrările de renovare a Gării Iţcani, abandonate înainte ca măcar peronul să fie refăcut

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Minunea începerii lucrărilor de reparaţii de la Gara Iţcani nu a ţinut mai mult de câteva zile. Dacă spre finele lunii noiembrie a anului trecut Monitorul de Suceava scria despre primele lucrări începute de o firmă din Câmpulung Moldovenesc, la peronul staţiei, acum, aproape de jumătatea anului 2015, realitatea tristă este că nu s-a mai făcut nimic. Nici măcar lucrările la peron nu au fost finalizate, astfel că Gara Iţcani arată cel puţin la fel de rău ca anul trecut.

 

Situaţia roz care se întrevedea în luna noiembrie a anului trecut

Anul trecut, pe 20 noiembrie, când reporterii Monitorului de Suceava s-au deplasat la faţa locului, câţiva muncitori ai SC Compania de Construcţii Feroviare Câmpulung Moldovenesc lucrau la peron, partea dinspre linie a acestuia, care era foarte degradată, fiind îndepărtată. În afară de un capăt de peron, turnat atunci, în prag de iarnă, nu s-a mai făcut nimic.

Şeful de echipă al societăţii preciza atunci că refacerea peronului este prima etapă din amplele lucrări de reabilitare a Gării Iţcani.

Din 2015, firma urma să treacă la lucrări mult mai ample, de reparaţii, atât la exteriorul, cât şi la interiorul clădirii. Lucrările vizau reparaţii capitale, fără a se interveni în vreun fel la structura edificiului declarat monument istoric.

Reprezentantul SC Compania de Construcţii Feroviare Câmpulung Moldovenesc preciza că lucrările ar trebui terminate în doi ani de zile, funcţie şi de bugetul care va fi alocat pe parcursul lucrărilor.

Inclusiv CFR SA comunica oficial că, pentru ca Gara Iţcani să revină la un aspect onorabil, s-a alocat un buget de 1.200.000 de lei.

 

Motivele invocate de CFR pentru sistarea lucrărilor

Cum lucrările nu au mai fost reluate în 2015, Monitorul de Suceava a transmis o nouă solicitare către CFR SA, pentru a afla cauzele sistării lucrărilor.

Oana Brânzan, şef serviciu în  cadrul CFR SA, a transmis că lucrările au fost sistate temporar. Cât despre motive, acestea par cel puţin hilare.

„Lucrările au fost suspendate temporar, până laemiterea certificatului de atestare a titlului de proprietate asupra terenurilor aferente imobilului CF, documentaţia fiind deja depusă la Ministerul Transporturilor, şi obţinerea autorizaţiei de construcţie”, se arată în răspunsul oficial. Nu putem să nu ne întrebăm cum de nu s-a gândit nimeni să obţină aceste documente esenţiale înainte de începerea lucrărilor şi dacă acestea sunt în realitate motivele sistării lucrărilor. La întrebarea reporterilor legată momentul în care vor fi reluate lucrările şi mai ales ce se va mai face efectiv în acest an, nu am primit vreun răspuns.

 

Călătorii au de străbătut un peron în şantier, cu un acoperiş în stare deplorabilă 

Aşadar, cel puţin pe termen scurt, nu ne putem aştepta la prea multe veşti bune. Trist este şi că nu s-au finalizat măcar lucrările la peron. Asta în condiţiile în care, în lunile de vară, în Gara Iţcani ajung mai mulţi călători decât de obicei, pentru a se urca în trenul sezonier Suceava Nord-Mangalia.

Ultimele reparaţii capitale la această clădire, clasificată ca monument istoric, au fost efectuate în anii 1974-1975. De atunci s-au mai făcut, sporadic, doar cârpeli. După 1990 nu s-a mai făcut aproape nimic. Aşa s-a ajuns ca Gara Iţcani să fie o ruină. Elocvent este şi faptul că acoperişul de la peron a fost la un pas de a se prăbuşi, fiind stabilizat temporar cu bârne din lemn.

Gara din Iţcani a fost inaugurată în 1871, în perioada stăpânirii autro-ungare. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Lucrările de renovare a Gării Iţcani, abandonate înainte ca măcar peronul să fie refăcut.
 Vizualizări articol: 2698 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.11/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.1 din 9 voturi
Lucrările de renovare a Gării Iţcani, abandonate înainte ca măcar peronul să fie refăcut4.159

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Se putea? trimis de
(19 iun 2015, 16:34:20
Cu așa dihori în fruntea județului și a orașului cum dracu putea să fie altfel deznodământul...
2.   Dezinteres si lipsa de implicare! trimis de
(19 iun 2015, 17:35:27

Aceste neîmpliniri sunt văzute, ca lipsă de performanta si nesimtire!

Dezinteres si lipsa de implicare!

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei