Elevi de liceu pregătiţi să înfrunte realităţile şi dificultăţile de pe piaţa muncii. Acesta a fost scopul unui proiect implementat de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Suceava timp de 13 luni, în perioada mai 2014 – iunie 2015, la Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” din Dumbrăveni, în parteneriat cu Asociația Eur Hope şi Projectlife Calabria din Italia.
Proiectul „Activi. Pentru viaţă! - Activităţi de educaţie nonformală pentru o viaţă activă” a vizat eficientizarea tranziţiei celor 360 de elevi din grupul ţintă de la perioada de şcolarizare la viaţa activă, prin oferirea oportunității unei instruiri nonformale suplimentare, adaptate necesităților pieței muncii.
„Este o abordare diferită, de data aceasta grupul ţintă nu a mai fost format din persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, pentru care de regulă încercăm să oferim oportunităţi care să le crească şansele să îşi găsească un loc de muncă. Grupul ţintă au fost elevii Liceului Tehnologic, pe care i-am informat şi consiliat cu privire la ceea ce îi aşteaptă după ce termină o formă de învăţământ. Au fost informaţi 300 de elevi, iar 60 de elevi au înfiinţat efectiv o firmă, simulând ceea ce se întâmplă în realitate pe piaţa muncii”, a explicat Mirela Adomnicăi, director executiv al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Suceava, în cadrul conferinţei de închidere a proiectului, ce a avut loc vineri.
Pe lângă prezentarea activităţilor desfăşurate de AJOFM Suceava şi partenerii din acest proiect, publicul a fost informat despre experienţele acumulate de consilierii implicaţi, dar şi de elevii Liceului Tehnologic „Mihai Eminescu” din Dumbrăveni înregistraţi în grupul ţintă.
Manager de proiect a fost Ovidiu Ilisei. Cei care s-au ocupat de implementarea proiectului au spus că, de cele mai multe ori, absolvenţii nu ştiu să expună ceea ce ştiu ei să facă, nu sunt conştienţi de aptitudinile lor. Tocmai de aceea proiectul a avut două componente, una de informare şi alta de consiliere. Elevii au avut parte nu doar de consiliere psihologică, în cadrul căreia au dat şi teste de competenţe, pentru a afla la ce se pricep ei mai bine, ci şi de consiliere profesionistă din partea AJOFM – au învăţat cum să întocmească corect un CV, cum să se prezinte la un interviu de angajare şi, în general, să se cunoască mai bine.
Una din principalele concluzii ale proiectului a fost aceea că experienţa stagiului într-o firmă de exerciţiu atenuează asperităţile tranziţiei de la şcoală la viaţa activă.