Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale amână luarea unei decizii cu privire la anunţarea câştigătorului licitaţiei pentru desemnarea constructorului care va reabilita DN 18 de la Cârlibaba la Iacobeni. Deşi anunţul de participare pentru atribuirea contractului de modernizare a DN 18 de la Iacobeni şi până la Moisei, în judeţul Maramureş, a fost publicat pe site-ul CNADNR încă de la finalul anului trecut, iar termenul de depunere a ofertelor a fost prelungit în luna februarie 2015, până pe data de 3 martie a.c., nici până în momentul de faţă această compania nu a luat o decizie cu privire la desemnarea unui constructor.
Contractul pentru modernizarea DN 18 de la Moisei la Iacobeni a fost împărţit în patru loturi, cu o valoare estimată la 355,5 milioane de lei, iar după două luni de la termenul limită de depunere a ofertelor CNADNR nu a desemnat constructorii decât pentru două loturi care vizează reabilitarea acestui drum naţional pe teritoriul judeţului Maramureş, respectiv Moisei – Borşa şi Borşa – Şesuri. În cursul zilei de ieri, pe site-ul CNADNR au fost anunţaţi doar constructorii pentru cele două loturi, astfel încât sucevenii mai au de aşteptat până când vor vedea utilajele la lucru pentru reabilitarea tronsonului de la Cârlibaba la Iacobeni, drum care mult timp a fost unul dintre cele mai distruse din judeţ.
Reamintim că DN 18 a intrat într-un program de modernizare cu finanţarea asigurată prin BEI în anul 2011, iar pe tronsonul Moisei – Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrările au fost atribuite companiei israeliene Shapir şi aveau ca termen de finalizare data de 31 august 2013. Contractul cu Shapir, în valoare de 81 de milioane de euro, a fost însă reziliat în mai 2014, pentru că nu s-au executat lucrările. După rezilierea contractului, CNANDR a alocat bani din bugetul propriu pentru realizarea unor lucrări de reparaţii, care au fost finalizate la finalul anului trecut de către compania suceveană SUCT.