Cinci dascăli suceveni se „luptă” pentru un loc în „Liga profesorilor excepţionali”, campania naţională cu acelaşi nume vizând premierea şi recunoaşterea meritelor a 10 profesori din ţară.
30 de dascăli din România au ajuns în finala competiţiei, selecţia celor 10 laureaţi realizându-se prin vot online.
Marcel Porof (de la Colegiul Naţional „Nicu Gane” Fălticeni), Maria Tanasă (Clubul Copiilor Fălticeni), Gabriel Anastasiu (Colegiul Național „Dragoș Vodă” Câmpulung Moldovenesc), Ana Bejinaru (Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc) şi Daniela Luminiţa Ceredeev (Școala Gimnazială Vatra Moldoviței) se află pe lista celor 30 de candidaţi din ţară care pot fi votaţi pentru a intra în „Liga profesorilor excepţionali”.
Potrivit fundaţiei organizatoare, „în semn de recunoaștere pentru contribuția pe care profesorii o aduc neîncetat la evoluția societății, lansăm această campanie în cadrul căreia profesorii care au avut şi au un impact extraordinar asupra societăţii se pot înscrie. În urma voturilor, din primii 30 de clasaţi vor fi selectate 10 dintre cele mai relevante profile. Votarea se poate face până la data de 7 iunie, iar după stabilirea finaliştilor votul final are loc în perioada 8-21 iunie”.
Ocupantul Locului 1 va obţine o bursă de 5.000 de lei/lună în perioada octombrie-iunie, locul 2 – o bursă de 3.000 de lei/lună în perioada octombrie-iunie şi locul 3 – o bursă de 2.000 de lei/lună, în aceeaşi perioadă.
Cine sunt cei cinci dascăli suceveni care pot ajunge în finală
Marcel Porof, de la Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni, este profesorul care a îndrumat, coordonat şi sprijinit numeroşi elevi ce au obţinut premii la diferite concursuri de geografie în perioada 2008-2012, printre cele mai importante fiind obţinerea a trei medalii, dintre care una de aur la Olimpiada Internaţională de Geografie. Faptul că aceste rezultate nu au fost o întâmplare este argumentat de calificarea în acest an a unei eleve coordonate de prof. Porof la faza internaţională ce se va desfăşura în luna august la Moscova.
„Oportunitatea de a promova concepte geografice este amplificată de deţinerea funcţiei de director al Clubului Copiilor din Fălticeni, implicit de conducerea unui cerc de geografie şi geologie şi de deţinerea funcţiei de preşedinte al Societăţii de Geografie din România - filiala Suceava. Aşadar, întreaga activitate desfăşurată este una ce necesită o abordare sistematică, pasiune, răbdare, o gândire logică şi critică pentru a atinge culmile cele mai înalte ale ipostazei de profesor geograf”, arată Marcel Porof.
Daniela Luminiţa Ceredeev, de la Școala Gimnazială Vatra Moldoviței, are o carieră didactică de peste 20 de ani.
„Iubesc oamenii, profesia şi fiecare copil pe care îl întâlnesc este pentru mine o minunată şi irepetabilă lecţie de viaţă. Nu ştiu dacă aş putea numi o anume motivaţie de a deveni profesor. Cred că profesia aceasta m-a ales pe mine şi sunt recunoscătoare fiecărei clipe din cariera mea de profesor. În 1996 ajungeam (după câţiva ani la catedră în şcolile Iaşiului) într-un sat risipit de munte, Ciumârna, jud. Suceava, în care oamenii vorbeau amestecat în limba română şi în limba ucraineană, în care era Şcoala cu clasele I-IV, cu predare simultană şi în care şi eu şi soţul meu (singura familie de intelectuali din comunitate) eram priviţi ca nişte copii care nu vor rămâne prea mult pe acele meleaguri şi – în consecinţă – nu merită o <investiţie> de încredere. Atunci începea misiunea mea”, povesteşte Daniela Luminiţa Ceredeev.
Maria Tanasă, de la Clubul Copiilor Fălticeni, este om al şcolii de 40 de ani.
„Ani de ucenicie, de muncă, de profesionalism, de măiestrie, de bucurie şi împlinire. Am fost dăruită cu vocaţia de învăţător şi cea de artist. Când a trebuit să aleg între şcoală şi scenă am ales catedra, ea fiind scena pe care învăţătorul din mine a fost mereu artist în tot ceea ce a făcut. Ca învăţătoare şi profesor de canto la Clubul Copiilor am îmbinat fericit învăţământul formal cu cel nonformal, izbutind înfiinţarea grupului Balada. Am fost de-a lungul timpului învăţătoare, interpretă, metodist, formator, director, dar în suflet rămân copil pentru că bucuria vieţii mele depinde de bucuria copiilor mei”, consemnează Maria Tanasă în prezentarea sa.
Gabriel Anastasiu, de la Colegiul Național „Dragoș Vodă” Câmpulung Moldovenesc, este cadru didactic din anul 2000. A fost asistent universitar la Facultatea de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor din Suceava, unde în prezent este doctorand. Predă informatică la Colegiul Naţional „Dragoş Vodă”, unde a pus bazele unui club de elită în IT – „IT ELITE”. A aplicat metode noi de lucru cu elevii la Tehnologia Informaţiei şi a Comunicaţiilor (TIC) prin utilizarea platformelor educaţionale de la Moodle şi de la didactic.ro şi a redactat diverse materiale care să înlocuiască sau să suplinească manualele uneori inexistente.
Ana Bejinaru, de la Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc, a urmat Liceul de fete „Carmen Sylva” din Botoşani, unde, spunea ea, „am avut profesori model de pregătire, ţinută, comportare şi exigenţă măsurată în activitatea cu elevii. I-am îndrăgit atât de mult încât am dorit să devin ca ei. Am depăşit cu bine pionieratul ca dascăl stagiar (în mediul rural) şi conducător de primă instituţie şcolară raională, cu responsabilităţi în îndrumarea a cinci şcoli generale din vecinătatea liceului, implicarea în răspândirea ştiinţei şi culturii, colectivizarea agriculturii şi alte activităţi obşteşti (1956-1958). În urma căsătoriei am fost transferată la Liceul Militar din Câmpulung Moldovenesc. A fost şansa mea de a mă realiza, aici, la nivelul foştilor mei dascăl”, povesteşte Ana Bejinaru.
Cei cinci profesori pot fi votaţi, până duminică, pe www.fundatiadanvoiculescu.ro.