Sute de milioane de lei vechi puşi în plus la plata facturilor la utilităţi, sume mari de bani „dispărute” din registrul de evidenţă, datorii mari către bugetul de stat, prin neimpozitarea corectă a salariilor proprii – acestea sunt doar câteva din acuzaţiile care se aduc conducerii unei mari asociaţii de proprietari din municipiul Suceava.
În urma numeroaselor reclamaţii primite de la cetăţeni, viceprimarul Ovidiu Doroftei, care gestionează activitatea serviciului Asociaţii de Proprietari, a dispus efectuarea unui control mai amplu la Asociaţia de proprietari nr. 41, din cartierul Burdujeni, care gestionează cheltuielile comune a 480 de apartamente.
Rezultatele controlului, efectuat pentru o perioadă de timp destul de scurtă (doar pentru activitatea din ultimii doi ani), sunt înfiorătoare – banii locatarilor au devenit un fel de fond de împrumut fără nici un fel de garanţie ori girant pentru cei care i-au avut pe mână şi care, în unele cazuri, au şi „uitat” să îi mai dea înapoi.
Una din principalele acuzaţii care i se aduc administratorului acestei asociaţii, Nicoleta Ştir, este aceea că nu a repartizat corect facturile primite de la furnizori pe listele de cheltuieli pentru fiecare condominiu şi apartament în parte, conform legislaţiei în vigoare.
Altfel spus, sumele puse la plată erau „scoase din burtă”, mai mari decât trebuiau la unii, mai mici la alţii, sau la alte servicii de utilităţi.
Conform rezultatului controlului efectuat de angajaţii Primăriei Suceava, numai pentru anul 2014, suma impusă în plus proprietarilor pe listele de plată a fost de 23.717 lei, din care peste 16.000 de lei la consumul de gaz metan şi aproape 7.300 de lei la consumul de energie electrică.
Curios, dar în aceeaşi perioadă de timp, proprietarilor le-a fost impusă în minus suma de 19.793 lei, din care peste 10.000 de lei la apa rece, 1.100 de lei la încălzire, aproape 5.700 de lei la apă caldă şi aproape 3.000 de lei la cheltuieli administrative şi de curăţenie.
Practic, cu o mână lua şi cu alta da, dar nu în cantităţi egale. Se pare că prin aceste manevre administratorul făcea ca unele cheltuieli să pară mai mici, pentru a nu stârni nemulţumirea proprietarilor, dar încărca în plus altele, mai greu de controlat.
De asemenea, din verificarea registrului de casă s-a constatat că soldurile zilnice nu au fost întocmite corect, numai în 2013 fiind lipsă o sumă de aproape 13.000 de lei.
De asemenea, prin neimpozitarea şi necalcularea contribuţiilor CAS şi CASS pentru sumele acordate persoanelor alese în conducerea asociaţiei, a fost păgubit bugetul de stat cu peste 10.000 de lei numai în 2014, bani care vor trebui să fie achitaţi în cele din urmă tot de oamenii din asociaţie.
Pentru a avea o imagine mai clară a neregulilor din asociaţie, Primăria Suceava a solicitat un audit extern pentru anii 2012 şi 2013, în vederea stabilirii sumei totale delapidate.
La solicitarea Comitetului Executiv al Asociaţiei de Proprietari, Consiliul Local Suceava ar putea decide retragerea atestatului de administrator pentru Nicoleta Ştir, ceea ce ar însemna că nu va mai putea exercita această meserie niciodată.
(27 mai 2015, 12:25:07
Delapidarea
(1) Însuşirea, folosirea sau traficarea de către un funcţionar public, în interesul său ori pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri pe care le gestionează sau le administrează se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică.
"Consiliul Local Suceava ar putea decide retragerea atestatului de administrator" Asta ce e pedeapsa? Legea parca e altfel, ori nu e pentru toti la fel?
Presedintele Asociatiei nu stie nimic, despre furtul comis prin neimpozitarea propriului salar, ca sa nu mai vorbim despre celelalte?
"Primăria Suceava a solicitat un audit extern pentru anii 2012 şi 2013" Pai de ce numai 2 ani?? Restul ii dam la spate?
Cine are drept de control asupra Asociatiilor de proprietari se misca din birou numai cand nu se mai vad din cauza teancurilor de reclamatii? De ce au trecut minim 2 ani si nu a controlat nimeni aceste Asociatii?
Cum isi recupereaza cei care au fost furati, banii? Cum se impart pe cele 480 de apartamente?
Cum? Cine? Ma tem ca nu primim niciodata raspuns.