O delegaţie formată din patru angajaţi ai Primăriei Rădăuţi va fi prezentă în această dimineaţă la Guvernul României pentru a încerca să deblocheze situaţia din acest municipiu, rămas de aproape o lună fără nici un fel de conducere. Din delegaţie vor face parte şeful Serviciului financiar – contabil, Camelia Romencu, şeful Serviciului urbanism, Gabriel Flutur, şeful Serviciului impozite şi taxe, Silviu Ursescu, şi liderul de sindicat din Primăria Rădăuţi, Dan Susnovici. Acesta din urmă ne-a declarat ieri că delegaţia rădăuţeană se va întâlni cu ministrul delegat pentru Relaţia cu Parlamentul, Eugen Nicolicea, cel care a preluat problema cu care se confruntă municipiul Rădăuţi. Reamintim că Primăria Rădăuţi nu mai are în momentul de faţă primar, Consiliu Local, viceprimar şi nici secretar, iar 200 de angajaţi ai instituţiei nu şi-au primit salariile de mai bine de două săptămâni.
Dan Susnovici a mai spus că delegaţia din partea Primăriei Rădăuţi îi va înmâna ministrului Eugen Nicolicea un memoriu în care este prezentată întreaga situaţie din acest municipiu. „Încercăm să clarificăm situaţia, în ideea că miercurea aceasta Guvernul va aproba o Ordonanţă de Urgenţă prin care să deblocheze problemele cu care ne confruntăm. Deplasarea la Bucureşti se face la solicitarea angajaţilor primăriei din Rădăuţi, iar întâlnirea cu domnul ministru ne-a fost facilitată de Prefectura Suceava. Iar din câte am înţeles până în prezent de la ministrul Eugen Nicolicea, domnul prefect nu a putut să facă mai mult decât a făcut până în prezent, neavând cadrul legal. Singura variantă este promovarea unei Ordonanţe de Urgenţă prin care Guvernul să dea o soluţie”, a spus liderul de sindicat din cadrul Primăriei Rădăuţi.
Angajaţii Primăriei Rădăuţi atrag atenţia că se poate ajunge la blocarea totală a activităţii instituţiei
De precizat că la finalul săptămânii trecute, ministrul delegat pentru Dialog Social, Liviu Pop, a declarat la Suceava că în mod sigur Guvernul României va lua miercurea aceasta o decizie în vederea deblocării activităţii Primăriei Rădăuţi.
Trebuie spus că în memoriul pe care delegaţia rădăuţeană îl va prezenta astăzi ministrului Eugen Nicolicea se arată faptul că Primăria Rădăuţi nu poate angaja nici un tip de cheltuială, în condiții legale, iar execuția bugetului pentru anul 2015 este blocată, atât pentru noi angajamente legale de plată, precum și pentru cele deja existente, deși bugetul este aprobat. „Implicit, nu se pot face plăți pentru secțiunea de dezvoltare, cu atât mai mult pentru secțiunea de funcționare. Acest lucru se traduce prin imposibilitatea de a plăti utilitățile publice, apă, canal, iluminat public, salubrizare, telefonie, internet, servicii poștale, atât ale Primăriei Municipiului Rădăuți, cât și ale instituțiilor subordonate. Această întârziere va atrage și penalități pentru neplata în termen a angajamentelor”, se arată în memoriul angajaţilor Primăriei Rădăuţi.
În document se mai atrage atenţia că în Rădăuţi nu pot fi efectuate lucrările de întreținere și reparații curente la străzi și trotuare, iar imposibilitatea efectuării acestor investiţii atrage critici și reacții negative permanente din partea cetățenilor.
„Ca o completare a acestor probleme, vă aducem la cunoștință că, începând cu data de 11 mai, Spitalul Municipal <Sf. Dr. Cosma și Damian> a rămas fără conducere în urma demisiei directorului medical și a expirării delegării managerului, fapt care va atrage consecințe negative asupra desfășurării actului medical”, se mai arată în memoriu.
Angajaţii primăriei subliniază faptul că perpetuarea acestei stări de incertitudine în municipiul Rădăuţi va duce în final la blocarea totală a activității administrației publice locale.
La finalul acestei săptămâni, pe 29 mai, va avea loc concursul pentru funcţia de secretar al municipiului Rădăuţi, la care s-au înscris cinci persoane: fostul secretar al municipiului Adrian Valentin Onciul, secretarul Primăriei Frătăuţii Noi, Marinică Sofroni, şi trei angajaţi ai Primăriei Rădăuţi: Elena Mitric, Agrynel Pătrăuceanu şiGabriel Puiu Munteanu.
(26 mai 2015, 12:02:26