Conducerea Aeroportului „Ştefan cel Mare” Suceava a prezentat în cursul zilei de ieri primele imagini generate pe calculator cu aeroportul la finalizarea lucrărilor de modernizare. Directorul Aeroportului „Ştefan cel Mare” Suceava, Ioan Măriuţa, ne-a declarat că în momentul de faţă lucrările se desfăşoară fără probleme, fiind optimist cu privire la respectarea termenului de 31 iulie 2015. Ioan Măriuţa a spus că procentual, stadiul de realizare al lucrărilor este de 59%, iar din punct de vedere financiar proiectul este realizat aproape de 52%. El a explicat că pe toată suprafaţa pistei de decolare/aterizare a fost definitivat primul strat de uzură în grosime de 24 de centimetri.
„Astăzi avem turnat tronsonul experimental din următorul strat, stratul de binder, care va avea grosimea de 10 centimetri. Miercuri, cel târziu joi, vom avea rezultatele de la laborator. Iar în condiţiile care vor fi în regulă, şi cu siguranţă va fi aşa, în maxim 21 de zile vom termina de turnat şi acel strat. Iar în final urmează ultimul strat de uzură, cu grosimea de 6 centimetri”, a spus Ioan Măriuţa. El a subliniat că o altă lucrare extrem de importantă va fi betonarea platformei de îmbarcare şi debarcare a pasagerilor. Măriuţa a arătat că „platforma de îmbarcare şi debarcare este singura dintre suprafeţele de mişcare care va fi făcută din beton. Au fost turnate straturile succesive de balast şi piatră concasată, mai avem de turnat 20 de centimetri de balast stabilizat, iar apoi grosimea platformei de 44 de centimetri". Directorul Aeroportului Suceava a explicat că platforma are o capacitate de şase avioane, patru de tip C, de tipul SAB 2000 folosite de Tarom, şi două de tip D, respectiv Airbus 318 sau 320, şi Boeing 737, aeronave folosite în momentul de faţă de companiile low-cost, dar şi de Tarom.
Ioan Măriuţa a mai spus că şi la celelalte două componente ale proiectului de modernizare, respectiv noul turn de control şi uzina electrică, se lucrează la interioare, partea de infrastructură fiind deja finalizată. „La turnul de control vom primi săptămâna viitoare sticla pentru partea superioară. Deocamdată cu partea superioară am stat un pic pe loc deoarece această sticlă specială nu a venit la timp. Dar la parter şi la etaje se lucrează la interioare. Apoi, la uzina electrică a fost montat grupul electrogen şi se lucrează la instalaţiile necesare pentru balizaj”, a mai precizat directorul Aeroportului „Ştefan cel Mare”.
Proiect nou pentru modernizarea zonei din jurul aeroportului
Ioan Măriuţa a ţinut să precizeze că lucrările de modernizare a aerogării aeroportului au fost deja finalizate. El a arătat că în perioada următoare va fi început un nou proiect pentru modernizarea întregii zone din jurul aeroportului, cu extinderea căilor de acces şi de ieşire, precum şi a zonei în care se va face transferul călătorilor de la avioane la aerogară. „Lucrările la aerogară au fost definitivate, atât pe interior, cât şi pe exterior, şi rămâne să lucrăm la aleile exterioare. Din cauza diferenţelor de nivel de la platforma de îmbarcare/debarcare până la aerogară trebuie reamenajat spaţiul respectiv pentru a putea fi efectuate operaţiunile de handling, îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor şi transportul bagajelor. Apoi, potrivit noilor cerinţe trebuie să avem câte două fluxuri de acces şi de ieşire, fluxuri pentru persoanele cu handicap, vom amenaja şi spaţii speciale pentru taxi şi autocare, toate aceste lucrări fiind incluse în noul proiect”, a mai declarat Măriuţa. Întrebat dacă lucrările de modernizare ale aeroportului ar putea fi finalizate la data de 31 iulie 2015, Ioan Măriuţa a spus că „astăzi spun că da, însă nu depinde numai de mine pentru că sunt mai mulţi factori implicaţi”.
Proiectul „Modernizare suprafaţă de mişcare şi balizaj, turn de control şi amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie tip ILS” este finanţat din fonduri europene, valoarea totală a acestuia fiind de 104,9 milioane de lei, fără TVA. Investiţia vizează mărirea pistei de decolare/aterizare la 2.460 de metri, modernizarea căilor de rulare în lungime de 120 de metri, modernizarea platformei de încărcare care va avea o lungime de 290 de metri, modernizarea sistemului de balizaj, construirea unui turn de control şi amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie aeriană de tip ILS.
După încheierea investiţiei pe aeroportul de la Salcea vor putea ateriza aeronave de transport călători şi cargo de tip Boeing 767.
Aeroportul ar putea redeveni funcţional cu zboruri Tarom începând cu data de 1 august 2015
Reamintim că preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, declara la începutul lunii aprilie că Tarom a anunţat în mod oficial că intenţionează să reia cursele aeriene de pe Aeroportul „Ştefan cel Mare” - Suceava. Cătălin Nechifor a declarat că Tarom a trimis în scris o adresă prin care precizează că are intenţia să reintroducă în orarul de zbor cursa Suceava - Bucureşti şi retur. Tarom ar urma să opereze din nou de pe Aeroportul din Suceava începând cu data de 1 august 2015. Zborurile de la Bucureşti ar urma să ajungă la Suceava în cursul serii, la ora 21:45, iar returul spre Capitală va fi a doua zi dimineaţa, de la ora 5:55.
(26 mai 2015, 13:12:41
Conform hartilor din document, ca hub international vor fi aeroporturile din Timisoara si Cluj, insa si aici apare o discrepanta: in tabelele din sinteza, ca hub international, apar si aeroporturile din Craiova, Iasi, Sibiu si Bacau.
Insa aeroportul Suceava, desi pe harta apare ca hub regional mic, in Master-Plan nu-si gaseste locul, oare de ce?!