Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 26 mai 2015 - Anul XX, nr. 119 (5931)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Investiţie

Aşa va arăta Aeroportul Suceava după finalizarea lucrărilor de modernizare

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Conducerea Aeroportului „Ştefan cel Mare” Suceava a prezentat în cursul zilei de ieri primele imagini generate pe calculator cu aeroportul la finalizarea lucrărilor de modernizare. Directorul Aeroportului „Ştefan cel Mare” Suceava, Ioan Măriuţa, ne-a declarat că în momentul de faţă lucrările se desfăşoară fără probleme, fiind optimist cu privire la respectarea termenului de 31 iulie 2015. Ioan Măriuţa a spus că procentual, stadiul de realizare al lucrărilor este de 59%, iar din punct de vedere financiar proiectul este realizat aproape de 52%. El a explicat că pe toată suprafaţa pistei de decolare/aterizare a fost definitivat primul strat de uzură în grosime de 24 de centimetri.

„Astăzi avem turnat tronsonul experimental din următorul strat, stratul de binder, care va avea grosimea de 10 centimetri. Miercuri, cel târziu joi, vom avea rezultatele de la laborator. Iar în condiţiile care vor fi în regulă, şi cu siguranţă va fi aşa, în maxim 21 de zile vom termina de turnat şi acel strat. Iar în final urmează ultimul strat de uzură, cu grosimea de 6 centimetri”, a spus Ioan Măriuţa. El a subliniat că o altă lucrare extrem de importantă va fi betonarea platformei de îmbarcare şi debarcare a pasagerilor. Măriuţa a arătat că „platforma de îmbarcare şi debarcare este singura dintre suprafeţele de mişcare care va fi făcută din beton. Au fost turnate straturile succesive de balast şi piatră concasată, mai avem de turnat 20 de centimetri de balast stabilizat, iar apoi grosimea platformei de 44 de centimetri". Directorul Aeroportului Suceava a explicat că platforma are o capacitate de şase avioane, patru de tip C, de tipul SAB 2000 folosite de Tarom, şi două de tip D, respectiv Airbus 318 sau 320, şi Boeing 737, aeronave folosite în momentul de faţă de companiile low-cost, dar şi de Tarom.

Ioan Măriuţa a mai spus că şi la celelalte două componente ale proiectului de modernizare, respectiv  noul turn de control şi uzina electrică, se lucrează la interioare, partea de infrastructură fiind deja finalizată. „La turnul de control vom primi săptămâna viitoare sticla pentru partea superioară. Deocamdată cu partea superioară am stat un pic pe loc deoarece această sticlă specială nu a venit la timp. Dar la parter şi la etaje se lucrează la interioare. Apoi, la uzina electrică a fost montat grupul electrogen şi se lucrează la instalaţiile necesare pentru balizaj”, a mai precizat directorul Aeroportului „Ştefan cel Mare”.

 

Proiect nou pentru modernizarea zonei din jurul aeroportului

Ioan Măriuţa a ţinut să precizeze că lucrările de modernizare a aerogării aeroportului au fost deja finalizate. El a arătat că în perioada următoare va fi început un nou proiect pentru modernizarea întregii zone din jurul aeroportului, cu extinderea căilor de acces şi de ieşire, precum şi a zonei în care se va face transferul călătorilor de la avioane la aerogară. „Lucrările la aerogară au fost definitivate, atât pe interior, cât şi pe exterior, şi rămâne să lucrăm la aleile exterioare. Din cauza diferenţelor de nivel de la platforma de îmbarcare/debarcare până la aerogară trebuie reamenajat spaţiul respectiv pentru a putea fi efectuate operaţiunile de handling, îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor şi transportul bagajelor. Apoi, potrivit noilor cerinţe trebuie să avem câte două fluxuri de acces şi de ieşire, fluxuri pentru persoanele cu handicap, vom amenaja şi spaţii speciale pentru taxi şi autocare, toate aceste lucrări fiind incluse în noul proiect”, a mai declarat Măriuţa. Întrebat dacă lucrările de modernizare ale aeroportului ar putea fi finalizate la data de 31 iulie 2015, Ioan Măriuţa a spus că „astăzi spun că da, însă nu depinde numai de mine pentru că sunt mai mulţi factori implicaţi”.

Proiectul „Modernizare suprafaţă de mişcare şi balizaj, turn de control şi amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie tip ILS” este finanţat din fonduri europene, valoarea totală a acestuia fiind de 104,9 milioane de lei, fără TVA. Investiţia vizează mărirea pistei de decolare/aterizare la 2.460 de metri, modernizarea căilor de rulare în lungime de 120 de metri, modernizarea platformei de încărcare care va avea o lungime de 290 de metri, modernizarea sistemului de balizaj, construirea unui turn de control şi amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie aeriană de tip ILS.

După încheierea investiţiei pe aeroportul de la Salcea vor putea ateriza aeronave de transport călători şi cargo de tip Boeing 767.

 

Aeroportul ar putea redeveni funcţional cu zboruri Tarom începând cu data de 1 august 2015

Reamintim că preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, declara la începutul lunii aprilie că Tarom a anunţat în mod oficial că intenţionează să reia cursele aeriene de pe Aeroportul „Ştefan cel Mare” - Suceava. Cătălin Nechifor a declarat că Tarom a trimis în scris o adresă prin care precizează că are intenţia să reintroducă în orarul de zbor cursa Suceava - Bucureşti şi retur. Tarom ar urma să opereze din nou de pe Aeroportul din Suceava începând cu data de 1 august 2015. Zborurile de la Bucureşti ar urma să ajungă la Suceava în cursul serii, la ora 21:45, iar returul spre Capitală va fi a doua zi dimineaţa, de la ora 5:55. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Aşa va arăta Aeroportul Suceava după finalizarea lucrărilor de modernizare.
 Vizualizări articol: 11128 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 5 voturi
Aşa va arăta Aeroportul Suceava după finalizarea lucrărilor de modernizare5.055

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Aeroportul Suceava nu apare in Master-Plan! trimis de
(26 mai 2015, 13:12:41

Conform hartilor din document, ca hub international vor fi aeroporturile din Timisoara si Cluj, insa si aici apare o discrepanta: in tabelele din sinteza, ca hub international, apar si aeroporturile din Craiova, Iasi, Sibiu si Bacau.
Insa aeroportul Suceava, desi pe harta apare ca hub regional mic, in Master-Plan nu-si gaseste locul, oare de ce?!
2.   Trebuie sa iasa ceva frumos si sa fie si durabil. trimis de
(26 mai 2015, 13:23:16


Bucovina, un loc unde istoria e prezenta pretutindeni. Austriecii, germanii vor fi sigur vizitatorii acestei parti a Bucovinei.
Aici vor gasi peisaje care por fi comparate cu cele din Elvetia, Franta, Austria, Italia, Germania, Spania, etc
3.   Bucovina, pamint bucovinean trimis de
(26 mai 2015, 14:15:20
sa vedem. deocamdata lui mariuta ii pleaca contabila credincioasa timp de 25 de ani si asta miroase a flit cu dna, care alunga pe astea rele de musca tetea, ce le-a muscat de au bagat mina in borcanul miere, obtinuta din motorina (toti care stiau pontul, si-au facut cel putin un plin de motorina de la aeroport)
imagini de astea idilice vede doar ilie, care l-a mosit pe mariuta ca director. aici sint calcule seci ale operatorilor aerieni, aia daca vin si nu au vad, se cara. asa ca aia care viseaza vor zbura doar pe aripile imaginatiei.
ceea ce fac si acum, ca santierul e greu si lung, iar pina departe mai e mult...
4.   Update for jion mariuta trimis de
(26 mai 2015, 20:34:11
bai mariuta, vezi ca iti ramine contabila pe cap, ca de desteapta ce e, nu a luat nici macar nota 3 la examenul scris (vezi notele de pe site-ul institutiei!) asa ca tine-o acolo la aeroport, ca aveti viitor luminos: aeroportul va fi plin de curse, iar tu cu ea plini de manevre, pentru care intr-o tara normala inca erati la bulau.
5.   Comentariu trimis de
(26 mai 2015, 21:00:46
Domnul director si el numit politic viseaza frumos, ca doar se poarta, dar pana la finalizarea lucrarii mai este cale lunga , deocamdata ar fi util sa faca demersuri sa deblocheze platile pentru constructori si pentru furnizori si dupa-ai sa viseze in continuare ca vor veni companii puternice si se vor ruga sa li se permita aterizarea pe noul Barahas, scuze Aeroportul Suceava!
6.   Sa construim o lume noua, nu voua trimis de
(26 mai 2015, 21:48:08
draga dorint,
politic sint numiti toti: mirza a avut directorul lui, flutur la fel, iar nechifor a luat zatul din ceasca, recte mariuta. daca iti amintesti, ca eu aici sint un fel de ddram pentru cei grabiti, pe vremea piticului lacom boc era cam 10.000 pe luna taxa de la fiecare regie a statului catre alesii care au ales cine sa conduca aceste regii.
a fost publica informatia, nimeni nu s-a sinchisit, ba chiar s-a ras si mers mai departe, ca fiind ceva firesc, pe atunci dna-ul fiind intr-o cezariana prelungita.
si la alte directii si regii si atunci si acum asta e scopul: sa iti pui oamenii tai de la care sa iei cit poti suge. si tot asa pina la nivel de guvern.
sau ai crezut cumva ca oti (merge si t si h) directorii astia pina la ministri inclusiv vin pe posturi ca sa munceasca pe 1000 de euro, sa ia suturi in fund de la presa si injuraturi de la oameni, doar ca sa ii imite pe aia din isis, adica sa devina martiri?
nu, tata, de la orice pirlit de primar si pina la catelusul schiop din fruntea guvernului salariu e fudulie, spaga e temelie.
pai altfel cum?
iar aici pina si dorinta de a vedea aglomeratie pe aeroport de la cita lume circula are in spate ideea subliminala de a putea ciupi consistent, caci unde e rulaj mare, nu se simte acolo daca dispare cite un 1%, pentru binele public, adica al oamenilor publici implicati in cirdasie.
sa nu fim naivi, ca si monitorulsv asta, oricit de restrictiv e citeodata cu comentariile mele (din care la voi ajung 50%, restul fiind prea toxice pentru serverul lor, ca sa nu zic relatii) nu e totusi cartoon network...
7.   Bucovina pamint bucovinean. trimis de
(27 mai 2015, 10:36:47
ideea de a pune numele aeroportului Bucovina, venita din partea unora care isi ortografiaza numele romanesc cu caractere anglo-saxone este un kitch si o inexactitate istorica.
daca voi aveti amnezie, va rezolv eu: Bucovina istorica se opreste la micul pod de la itcani, aeropotul de la salcea fiind acum ca si in trecut pe o tarla no-name, fara alta istorie ca au pascut mii de ani niste semeni de-ai vostri...
dar na, fudulia prostului este bine impletita cu prostia de a nu mai deschide o carte de cind v-a iesit full de valeti cu popa in coada la gratarul de neam prost facut in padurea bucovineana de la ilisesti.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Crap în solzii lui (rețeta unui fost ministru) Rasfoiesc, cu placerea de a descoperi gustul altei epoci, paginile unei carti de Constantin Bacalbasa. Tiparita inainte de razboi - in prima si a doua editie - are un titlu intrigant: "Dictatura gastronomica". Am la indemana ambele editii... Citeşte