Poliţia Rutieră a solicitat o expertiză privind calitatea asfaltului de pe DN 17, care leagă Suceava de Ardeal, existând suspiciunea că unele accidente s-au produs din cauza aderenţei foarte scăzute, în condiţii de carosabil umed. Această problemă a fost adusă în discuţie în mai multe rânduri în ultimii ani, însă de această dată Poliţia a transmis o solicitare scrisă Secţiei de Drumuri Naţionale Câmpulung Moldovenesc, în care se solicită efectuarea unei expertize de specialitate care să lămurească această problemă. Secţia de Drumuri, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, are termen pentru a trimite un răspuns documentat pe această temă.
Presupusele probleme legate de calitatea asfaltului fac referire cu precădere la zona Mestecăniş şi la limita de judeţ cu Bistriţa-Năsăud, în Pasul Tihuţa. Adică zonele de carosabil aflate la altitudine ridicată, unde condiţiile meteo sunt mai potrivnice, iar asfaltul trebuie să fie de calitate pentru a rezista.
Mai mulţi şoferi implicaţi în accidente au reclamat că drumul avea aderenţa foarte scăzută, cauză din care nu au mai putut evita evenimente nedorite. Rămâne de văzut dacă expertiza care va fi realizată în perioada următoare va confirma aceste probleme. Dacă s-ar ajunge la concluzia că drumul nu oferă condiţii de siguranţă când plouă, singura soluţie ar fi turnarea unui nou strat de asfalt, cel puţin în curbele periculoase.
DN 17, care leagă Suceava de Ardeal, este de ani de zile şoseaua pe care au loc cele mai multe tragedii rutiere, accidente cu răniţi grav şi decedaţi. Principala cauză a accidentelor rămâne viteza, şoseaua lată şi de calitate bună făcându-i pe mulţi conducători auto să apese nepermis de mult pedala de acceleraţie. În ultimii ani, cele mai multe accidente au avut loc pe tronsonul cuprins între Pojorâta şi Vama. Pe acest tronson de află şi „punctul negru”, curba de la Prisaca Dornei unde au murit şapte oameni.
De asemenea, o altă porţiune foarte periculoasă este cea de la intrarea în judeţ dinspre Bistriţa-Năsăud, în zona Poiana Stampei. Pe această porţiune, din fericire, în ultimele luni nu s-au mai înregistrat accidente grave. Asta după ce drumul a fost semnalizat cu panouri de reducere a vitezei, iar la Poiana Stampei a fost dispusă o machetă care imită o autospecială cu radar.
(19 mai 2015, 11:20:36