Luni încep evaluările naţionale ale elevilor de clasa a II-a, 5.560 de elevi suceveni urmând să susţină testarea. Prin intermediul acestor evaluări, învăţătorii vor afla care este nivelul copiilor la limba română - scris şi citit, precum şi la matematică.
Luni, 18 mai, testarea se va ţine la disciplina limba română – scris, 19 mai – limba română – citit, 20 mai – matematica, 21 şi 22 mai – limba maternă, scris şi citit. Fiecare testare va dura 30 de minute, iar nivelul de dificultate va fi mediu.
Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au precizat că aceste testări sunt elaborate după modelul testelor naţionale şi nu vizează cunoştinţele acumulate la clasă, ci evaluează deprinderi şi competenţe pe care curriculumul trebuie să le formeze copiilor. Rezultatele nu se trec în catalog, sunt comunicate fiecărui părinte şi stau la baza planurilor individualizate de învăţare pe care învăţătorii trebuie să le construiască pentru elevii la care descoperă anumite probleme. Prin intermediul acestor testări se va şti în ce măsură elevul şi-a însuşit elementele de bază specifice vârstei: scris, citit, socotit, insistându-se, ulterior, pe corectarea eventualelor dificultăţi.
Evaluări naţionale vor susţine şi elevii de clasa a IV-a, 7.750 în judeţ, şi a VI-a, 7.470 de elevi suceveni. Elevii de clasa a IV-a vor fi evaluaţi în perioada 26-28 mai, la română şi matematică, iar cei din clasa a VI-a vor trebui să se pregătească la disciplinele limbă şi comunicare, matematică şi ştiinţe ale naturii, urmând să fie evaluaţi în intervalul 2-3 iunie. Fiecare evaluare durează 60 de minute.
Evaluarea naţională la aceste clase s-a desfăşurat, în premieră, în 2014.
Cât priveşte desfăşurarea evaluării, în clasele în care se va susţine testarea nu vor fi camere video, elevii fiind supravegheaţi la clasa a II-a şi la a IV-a de învăţătoare şi un cadru didactic din unitatea de învăţământ, iar la a VI-a de două cadre didactice din şcoală. Elevii nu vor fi separaţi câte unul în bancă, însă testele vor fi pe mai multe numere, astfel încât să nu se poată copia.
Testele vor fi corectate în cadrul unităţilor de învăţământ, de profesorii care predau în respectivele şcoli. Fiecare test este evaluat de două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte.