După cele 20 de autospeciale de poliţie primite luna trecută de Inspectoratul de Poliție Judeţean Suceava, alte 41 au ajuns la sfârşitul acestei săptămâni în județ, a anunțat vineri purtătorul de cuvânt al poliţiei judeţene, subcomisarul Ionuţ Epureanu.
Diferenţa dintre primul lot şi cel de-al doilea este că cele 41 de maşini noi intrate în parcul auto al IPJ Suceava sunt neinscripţionate. „Vor intra în dotarea structurilor operative şi neoperative care au dreptul de a utiliza în activităţile specifice desfăşurate vehicule neinscripţionate”, a explicat subcomisarul Epureanu, arătând că noile dotări s-au făcut prin programul de reînnoire a parcului auto iniţiat la nivelul Ministerului Afacerilor Interne prin Inspectoratul General al Poliţiei Române.
Purtătorul de cuvânt al poliţiei judeţene a declarat că în prezent, la nivelul judeţului, toate structurile, inclusiv subunităţile, secţiile şi posturile de poliţie sunt dotate cu vehicule de serviciu şi de intervenţie care „corespund normelor de performanţă asociate unui serviciu poliţienesc de calitate”.
„Prin acest nou efort instituţional sunt satisfăcute nevoile de mobilitate ale poliţiştilor şi totodată, prin redistribuirea altor autospeciale aflate în dotare, se asigură şi modernizarea parcului auto pentru autospecialele de intervenţie la evenimente şi apeluri 112”, a completat subcomisarul Ionuţ Epureanu.
Poliţiştii au primit maşini noi, însă fără sirenă şi girofar
În privinţa celor 20 de autoturisme noi Dacia Logan primite luna trecută de IPJ Suceava, într-o ediţie anterioară a Monitorului, vă informam că acestea nu sunt dotate cu lămpi şi semnale acustice şi luminoase. Deşi reprezentanţii poliţiei au încercat să dreagă busuiocul, susţinând că sunt folosite doar la patrulele de ordine publică, cei de la Sindicatul Naţional al Agenţilor de Poliţie consideră că a fost gafă uriaşă a şefilor Poliţiei Române, întregul lot de 800 de autospeciale distribuite în toată ţara fiind fără rampă cu lumini şi sirene.
Şi asta pentru că noile autospeciale, chiar şi în timpul misiunilor de patrulare, pot fi angrenate într-o urmărire în trafic, iar în condiţiile în care nu au sirena şi girofarul e greu de imaginat cum se vor putea ţine după fugari. La fel, în cazul unei intervenţii la 112, se vor mări timpii în care agenţii de pe respectivele maşini vor răspunde situaţiilor de urgenţă, neputând să atenţioneze şoferii din trafic.
Reprezentanţii SNAP au precizat că unii poliţişti au preferat să adune bani din surse proprii pentru a-şi cumpăra astfel de sisteme de avertizare luminoase.