Încă una din căile ferate secundare din judeţul Suceava a rămas fără trafic de călători, iar perspectivele nu sunt deloc roz. Linia 510 Fălticeni-Dolhasca era singura cale ferată din judeţ pe care opera o firmă de transport privată, Regiotrans, însă, din păcate, reducerea activităţii companiei a însemnat închiderea traficului pe acest traseu. Semnalele date de cei de la Regiotrans nu sunt deloc îmbucurătoare, în sensul că aceştia au reluat circulaţia doar pe o parte din rute, iar pe celelalte nu mai au de gând că circule, cel puţin în viitorul apropiat.
Fălticeni - Dolhasca nu mai este pe lista Regiotrans
Problemele pentru Regiotrans au început după ce o parte dintre şefii companiei au fost puşi sub acuzare de DNA într-un dosar în care sunt acuzaţi că au încasat ilegal subvenţii pentru transportul de călători. Lovitura de graţie a venit în luna martie, când Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română a suspendat toate trenurile Regiotrans, după ce s-au descoperit probleme tehnice la 30 de automotoare. Treptat, în aprilie şi la începutul lunii mai, Regiotrans a reuşit să-şi recapete licenţa şi să reia traficul pe o parte din linii.
Conform site-ului companiei, în Moldova s-a reluat circulaţia pe rutele Iaşi - Dorohoi, Iaşi - Hârlău şi Iaşi - Roman. Adică exact liniile pe care există traficul cel mai important de călători. Rutele Fălticeni - Dolhasca, Paşcani - Târgu Neamţ şi Leorda - Dorohoi au rămas închise. Înainte de închiderea traficului, Regiotrans a raportat că pe ruta Fălticeni - Dolhasca are până la 40 de călători pe tren, linia având un trafic redus, însă nu cel mai scăzut din Moldova.
Noul mod de acordare a subvenţiilor face foarte sumbru viitorul trenurilor la Fălticeni
Regiotrans a precizat că până la finele acestui an nu are de gând să mai reia circulaţia pe alte rute decât cele pe care a revenit deja. Asta pentru că sistemul de acordare a subvenţiilor pentru operatorii de transport feroviar a fost modificat radical, în sensul că nu vor mai fi susţinute decât rutele care generează peste o sută de călători pe zi, per staţie. Pentru o linie secundară asta înseamnă însă foarte mult, astfel că viitorul liniei 510 Fălticeni - Dolhasca pare sumbru. Singura minune ar fi ca linia să fie preluată de un alt operator privat, însă şansele par minime în acest sens.
Această linie asigura traficul de navetă din zona Dolheşti – Preuteşti - Fălticeni şi mai ales accesul fălticenenilor spre Dolhasca, unde este magistrala principală, de unde puteau lua trenuri de legătură spre Capitală sau spre Ardeal.
Suceava mai are trenuri pe o singură linie secundară
Odată cu dispariţia trenurilor de călători de la Fălticeni, în judeţul Suceava a mai rămas o singură linie secundară pe care se mai circulă. Este vorba de linia 513, de la Suceava spre Cacica, pe care încă mai operează CFR Călători. Linii precum Dorneşti - Rădăuţi - Putna - Nisipitu, Vama - Moldoviţa sau Floreni - Dornişoara sunt deja de multă vreme o amintire pentru nostalgici. Mai ales pe ruta Suceava - Rădăuţi - Putna au existat numeroase solicitări de reluare a traficului de călători. La un moment dat CFR anunţa că va circula cu trenuri măcar până la Rădăuţi, însă totul a rămas la nivel de intenţie, iar între timp linia s-a degradat şi mai mult.
Liniile au fost scoase şi la licitaţie, însă nu au fost închiriate de nimeni.
În noile condiţii, când cel mai important operator feroviar privat, Regiotrans, şi-a redus activitatea, şansele ca pe aceste linii să mai circule trenuri au scăzut şi mai mult.