Peste 200 de angajaţi ai Primăriei din Rădăuţi sunt la un pas să ajungă într-o situaţie disperată după ce ieri nu şi-au primit salariile. Lipsa unui ordonator principal de credite după ce primăria a rămas în totalitate fără conducere la nivel înalt a făcut ca angajaţii acestei instituţii să rămână fără banii pe care trebuiau să-i primească în cursul zilei de ieri. Cum era şi de aşteptat, această situaţie a creat nemulţumiri în rândul salariaţilor Primăriei Rădăuţi, cu atât mai mult cu cât nimeni nu ştie cu exactitate când îşi vor primi lefurile. Reamintim că la Rădăuţi situaţia este unică în ţară, având în vedere că primăria a rămas fără conducere, după o serie de evenimente care în final au dus la un caz care nu are o rezolvare în legislaţia din România. Astfel, primarul ales al municipiului, Aurel Olărean, a fost suspendat din funcţie după ce a fost arestat, apoi Consiliul Local al municipiului a fost dizolvat, astfel încât primăria a rămas şi fără viceprimar, condiţii în care conducerea oraşului a fost preluată de secretarul în funcţie la acea vreme, Adrian Valentin Onciul, însă mandatul acestuia a expirat în data de 27 aprilie 2015.
Contactată telefonic, şefa Serviciului financiar contabil din cadrul Primăriei Rădăuţi, Camelia Romencu, ne-a declarat că în cursul zilei de ieri nu şi-a primit salariile nici unul dintre angajaţii primăriei, ai Casei de Cultură şi ai Clubului Sportiv Municipal. Camelia Romencu a spus că mulţi dintre angajaţi sunt nemulţumiţi şi se află în situaţii dintre cele mai dificile având în vedere că au rate la bănci pe care trebuie să le achite. Mai mult, ea a precizat că în cele mai grele situaţii se află familiile în care şi soţul şi soţia lucrează în cadrul Primăriei Rădăuţi. Camelia Romencu a subliniat faptul că de la Rădăuţi a fost trimisă o adresă oficială şi către Guvernul României, prin care se solicită o soluţie la problema salariilor cu care se confruntă primăria, în răspunsul primit precizându-se doar că memoriul respectiv a fost trimis Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, dar şi că „urmează ca în termenul legal să se comunice Cancelariei Premierului şi dumneavoastră soluţia adoptată”.
Pe de altă parte, şefa Serviciului financiar contabil din Primăria Rădăuţi a subliniat că altă problemă importantă este plata furnizorilor de utilităţi, inclusiv pentru iluminatul public, având în vedere că aceştia nu pot fi plătiţi. „Toată lumea este îngrijorată de penalităţile care decurg pentru că nu ne onorăm plăţile la timp. Totuşi, mai sunt în prevederile contractuale anumite termene de 60 de zile de la data emiterii facturii, motiv pentru care încă nu suntem cu termenele de plată la limită. Sperăm însă să nu se prelungească această situaţie de la primărie”, a spus Camelia Romencu.
Pe de altă parte, prefectul judeţului Suceava, Constantin Harasim, ne-a declarat că în cursul zilei de ieri a avut discuţii la Bucureşti cu reprezentanţi din conducerea Ministerului Afacerilor Interne cu privire la situaţia de la Rădăuţi, aceştia spunându-i că toate problemele au fost preluate spre rezolvare de Guvern, urmând să fie dată o soluţie oficială.
(12 mai 2015, 11:39:37