Municipalitatea suceveană se confruntă cu o situaţie paradoxală – are bani şi forţa de muncă să refacă străzile distruse de numeroasele lucrări edilitare executate în ultimii ani, dar şi de uzură, dar nu poate acţiona la capacitate maximă, pentru că ar însemna să blocheze traficul rutier.
Într-un oraş înghesuit, cu străzi înguste, pe care circulă zilnic peste 60.000 de autoturisme, după estimările Poliţiei Rutiere, chiar şi închiderea parţială a unei artere de circulaţie duce la blocaje rutiere deranjante. Dar în momentul în care sunt începute lucrări pe zeci de străzi – pe unele la reţelele de apă şi canalizare, pe altele la refacerea asfaltului, pe câteva artere principale lucrări de modernizare, deja se complică lucrurile.
Tocmai de aceea, în condiţiile în care deja traficul rutier de pe principala arteră de circulaţie care leagă cartierul Burdujeni de restul oraşului a fost dat peste cap de refacerea rosturilor de dilataţie la podul de peste apa Sucevei, conducerea primăriei a luat decizia să mai amâne executarea altor lucrări de refacere stradală, pentru a nu bloca total circulaţia. Este vorba de câteva străzi din cartierul Iţcani – Gheorghe Doja, Aron Pumnul şi Biruinţei, care, în prezent, reprezintă o alternativă de circulaţie pentru evitarea aglomeraţiei de pe Calea Unirii.
„Avem mari probleme cu sincronizarea lucrărilor de apă-canalizare şi reparaţiile de străzi. Ambele proiecte trebuie finalizate în acest an, suntem obligaţi să facem aceste lucrări, cu tot disconfortul creat, pentru că altfel pierdem aceste finanţări europene”, a declarat primarul Ion Lungu. Edilul sucevean le-a solicitat constructorilor care refac rosturile de dilataţie de la pod să finalizeze lucrările în această săptămână, pentru a putea da startul altor lucrări de refaceri stradale, în alte zone.
„Sunt multe străzi trecute ca priorităţi la reparaţii, dar nu putem face nimic deocamdată, pentru a nu afecta mai mult traficul rutier”, a spus Lungu, care s-a enervat pe constructorii de pe alte proiecte că au închis străzi fără a lucra pe ele.
„De exemplu, pe Serpentine, unde a fost închisă circulaţia de marţea trecută, sâmbătă şi duminică nu s-a lucrat deloc. Am contactat constructorul şi au trimis echipe la lucru acolo. Mai mult, lucrările care se făceau acolo nu afectau strada principală, nu era necesar să închidă strada pe toată această perioadă. Am să discut din nou atât cu inspectorii din primărie, cât şi cu Poliţia Rutieră, să elibereze în alte condiţii aceste aprobări de închidere de stradă, pe porţiuni, pe anumite zile, încât să îngreunăm cât mai puţin traficul rutier”, a adăugat şeful municipalităţii sucevene.
Pe strada Gheorghe Doja, care a fost făcută ferfeniţită de lucrările de apă şi canalizare, urmează să fie turnat covor asfaltic, pentru a o aduce toată la acelaşi nivel, mai ales că pe acolo, din această vară, va fi direcţionat traficul rutier din Iţcani, odată cu începerea lucrărilor la podul şi la pasajul rutier de peste apa Sucevei, lucrare prinsă în proiectul de modernizare cu fonduri europene.
(12 mai 2015, 11:08:43
in tarile civilizate se pune accent mai mult pe lucrarile de noapte.
Astazi se acoperea o gropita in zona Real,si carnatu de masini era pana in scheia
gropita nu se putea acoperi noaptea???!!