Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 11 mai 2015 - Anul XX, nr. 106 (5918)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   5 imagini |   ø fişiere video

Activităţi

„Atelierul părinţilor şi al adolescenţilor”, la Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

La Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” (CNEH) Rădăuţi a avut loc recent manifestarea intitulată „Atelierul părinţilor şi al adolescenţilor”. Activitatea şi-a propus să creeze o situaţie de învăţare în care să fie implicaţi activ reprezentanţii celor trei categorii de actori ai procesului educativ: profesori, părinţi şi elevi. Spaţiul recent amenajat al cabinetului ariei curriculare „Om şi Societate” s-a transformat, prin efortul profesorilor organizatori, într-un cadru destins, specific educaţiei non-formale, în care întrebările, replicile, observaţiile s-au combinat într-un dialog prolific pentru toţi cei prezenţi. Profesoara Luminiţa Lăzărescu, directorul adjunct al liceului, a declarat că prima sesiune a manifestării a abordat conceptul stimei de sine şi al încrederii în propriul potenţial, dar mai ales modalităţile concrete prin care adolescenţii pot fi încurajaţi să-şi dezvolte aceste calităţi importante în drumul către propria reuşită.

 

„Nevoile mele, nevoile celuilalt”

Intitulată „Nevoile mele, nevoile celuilalt”, cea de-a doua sesiune a fost moderată de profesorul Florin George Popovici şi a avut ca scop identificarea trebuinţelor şi dorinţelor pe care le au, pe de-o parte, părinţii, şi pe de altă parte, adolescenţii. Împărţiţi în patru grupe, participanţii au primit sarcina de a construi ierarhii de motive şi nevoi care au fost apoi comparate în vederea stabilirii eventualelor asemănări, puncte de convergenţă sau deosebiri. Au fost apoi invocate opiniile experţilor în domeniul psihologiei şi s-au formulat concluzii referitoare la armonizarea nevoilor proprii, ca părinte, cu acelea exprimate de copil. Cea de-a treia sesiune a manifestării şi-a propus să aducă în atenţie problema comunicării eficiente, asertive dintre părinţi şi copii, a capacităţii empatice ca o condiţie necesară pentru înţelegerea celuilalt şi pentru oferirea unui eventual sprijin. Sesiunea a fost moderată de Adriana Kurtoglu, preşedintele Asociaţiei de Părinţi de la CNEH, care a reuşit să evidenţieze importanţa comunicării sincere, deschise, nonviolente.

 

Sfatul psihologului

În cea de-a patra sesiune a întâlnirii, cei prezenţi au fost invitaţi de Narcise Boţic, consilier psihopedagog la Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi”, să formuleze întrebări şi nedumeriri referitoare la problemele cu care se confruntă, cărora le-au fost oferite răspunsuri pertinente. S-a adus în discuţie tipologia complexă şi extrem de eterogenă a părinţilor, de la părintele de tip „laissez-faire”, mult prea permisiv, chiar dezinteresat de evoluţia propriului copil, până la părintele autoritar, despotic sau omniscient, care nu tolerează nici un neajuns sau nici o greşeală a propriului copil.

La final, psihologul Narcise Boţic a spus: „Trebuie să admitem că nu există reţete sau soluţii universale garantate pentru îmbunătăţirea relaţiei dintre părinte şi adolescent, cât despre literatura de specialitate, ea oferă de multe ori sugestii şi soluţii <magice>, neverificate, motivate comercial sau nefundamentate ştiinţific. Ceea ce este foarte important însă este să conştientizăm necesitatea dialogului deschis, sincer, a ascultării active. Părintele trebuie să acorde atenţia cuvenită nevoilor, problemelor, schimbărilor pe care adolescenţii le traversează în această etapă ingrată şi deloc facilă de dezvoltare. Educarea inteligenţei emoţionale trebuie să constituie o prioritate pentru părinţi şi dascăli pentru că ea reprezintă unul dintre pilonii de rezistenţă ai personalităţii armonioase.”

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „Atelierul părinţilor şi al adolescenţilor”, la Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi.
 Vizualizări articol: 2153 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 2.33/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 2.3 din 3 voturi
„Atelierul părinţilor şi al adolescenţilor”, la Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi2.353

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei