Pompierii suceveni ar putea ajunge mult mai rapid la incendii în zona Burdujeni şi în localităţile învecinate acestui cartier al Sucevei dacă nu ar mai avea de parcurs cea mai aglomerată arteră de circulaţie a municipiului, artera principală.
În această idee, conducerea Primăriei Suceava a solicitat conducerii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Suceava să înfiinţeze un punct de lucru în cartierul în care trăiesc aproape jumătate din locuitorii municipiului.
„Vrem săfacem un punct de lucru al ISU în Burdujeni, la sediul de primărie din acel cartier. Este o idee bine-venită, mai ales că indiferent de câte se fac prin municipiu, în anumite perioade din an oraşul este foarte aglomerat. Pentru a ajunge la incendii în celălalt capăt de oraş, de la sediul lor, durează destul de mult, la fel şi atunci când au de mers la intervenţii în alte localităţi”, a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Condiţiile solicitate de ISU pentru înfiinţarea acestui punct de intervenţie în Burdujeni sunt ca spaţiul să le fie atribuit în folosinţă gratuită, să le fie asigurate utilităţile necesare – apă, canal, energie electrică, telefonie şi să le fie pus la dispoziţie un spaţiu de cazare pentru minim cinci persoane.
„Toate acestea nu reprezintă o problemă, vor fi îndeplinite. Apare însă o problemă cu o altă solicitare, să le asigurăm gararea în spaţii închise şi încălzite pentru autospeciala de lucru cu apă şi spumă. Pentru asta este necesară o hală mai mare. Luăm în calcul şi rezolvarea acestei probleme, lângă sediul de primărie sau la sediul Poliţiei municipale din Burdujeni, pentru că dacă se înfiinţează acest punct de intervenţie, se câştigă timp preţios la stingerea incendiilor”, a adăugat şeful municipalităţii sucevene.
Tot din cauza distanţei şi traficului aglomerat de pe artera care leagă cartierul Burdujeni de centrul oraşului, în urmă cu câţiva ani a fost înfiinţat, tot la sediul de primărie din Burdujeni, şi un punct de lucru al SMURD.
Conform edilului sucevean, aglomeraţia din oraş se datorează în primul rând creşterii cu peste 300% a numărului autoturismelor care circulă pe străzile municipiului, faţă de 1989, în condiţiile în care infrastructura rutieră este aproape aceeaşi ca în urmă cu 25 de ani.