Curba de pe DN 17 de la intrarea în Prisaca Dornei dinspre Câmpulung Moldovenesc, locul în care au murit şapte oameni în accidente rutiere, a intrat pe harta punctelor negre de pe şoselele din România, fiind prima locaţie din judeţ semnalizată cu indicatorul cu punct negru care avertizează asupra pericolului de moarte. Pe lângă măsurile de siguranţă luate de autorităţi, benzi rezonatoare pe carosabil, indicatoare suplimentare de limitare a vitezei la 30 de km/h şi amplasarea unei machete care imită o maşină cu radar, în zonă a fost dispus şi indicatorul cu punct negru, care ar trebui să fie un semnal de alarmă în plus pentru şoferi.
Porţiunea Vama-Pojorâta a fost cea mai periculoasă în ultimii ani
Comisarul Petrică Jucan, şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava, a explicat că judeţul Suceava nu a avut până acum un punct negru pe harta întocmită la nivel naţional.
„Judeţul Suceava are o reţea foarte vastă de drumuri şi automat avem multe accidente rutiere grave, însă în ultimii ani nu s-a identificat un astfel de punct negru. Am identificat doar o porţiune, pe DN 17, de la Vama la Pojorâta, unde s-au concentrat mai multe accidente în ultimii ani. După ultima tragedie de la Prisaca Dornei această zonă a ajuns, din păcate, un punct negru care necesită măsuri ferme pentru evitarea de noi tragedii”, a declarat şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava.
138 de puncte negre în România
Conform unor date recente ale Inspectoratului General al Poliţiei Române, în ţară au fost identificate şi marcate cu noul indicator 138 de puncte negre, în care s-au înregistrat 1.517 accidente grave, soldate cu decesul a 569 de persoane şi rănirea gravă a altor 1.369. Aceste puncte negre au fost identificate în intervalul 2007-2013, fiind realizată şi o hartă în acest sens. Această hartă (publicată pe site-ul hartapunctelornegre.ro) urmează a fi actualizată şi cu punctul negru de la Prisaca Dornei.
Punctul negru este definit ca un sector de drum cu lungime de maximum 1 kilometru pe care s-au petrecut accidente foarte grave.
Radarul va acţiona cu prioritate în zona limitată la 30 de km/h
Noul punct negru de pe harta tragediilor rutiere înseamnă şi acţiuni de control concentrate în acea zonă.
Comisarul Petrică Jucan, şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava, a declarat: “Am dat dispoziţie colegilor de la Câmpulung Moldovenesc ca în acea zonă să se acţioneze cu prioritate cu aparatul radar. O autospecială cu radar va acţiona aproape zilnic câte două ore în această zonă”, referindu-se la radarul „adevărat”, pe lângă macheta dispusă acolo. El a mai spus că de regulă radarele nu sunt dispuse în zonele cu limitare de 30 de kilometri la oră, cum este în acea curbă, însă în acest caz se va face o excepţie, având în vedere tragediile care s-au petrecut acolo. Aşadar, o viteză de peste 80 de km/h poate însemna permis suspendat pentru un şofer. De menţionat că în zonă au fost dispuse şi camere video de supraveghere a traficului.
Urmează amplasarea de denivelări pentru reducerea vitezei
Reamintim că în curba deosebit de periculoasă la stânga de la Prisaca Dornei, două tiruri s-au răsturnat în curtea aceleiaşi locuinţe, în interval de mai puţin de doi ani, rezultând şapte morţi. Între cele două accidente mortale, unul petrecut în mai 2013 şi unul în aprilie 2015, au mai avut loc şi alte accidente, inclusiv un al treilea autotren răsturnându-se în aceeaşi zonă.
Printre măsurile de evitare a noi accidente din acea zonă se numără şi amplasarea de „cocoaşe”, denivelări pentru reducerea vitezei, care ar urma să fie montate în cel mai scurt timp.