Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 29 apr 2015 - Anul XX, nr. 97 (5909)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   4 imagini |   ø fişiere video

Blocaj

Toate investiţiile Primăriei Rădăuţi sunt blocate în lipsa unei conduceri

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Primăria municipiului Rădăuţi este începând de ieri, în mod oficial, fără conducere. În lipsa unui şef care să le coordoneze activitatea, salariaţii primăriei s-au prezentat la muncă la fel ca în orice altă zi de lucru, deşi o mare parte din activităţile pe care trebuie să le facă pentru rădăuţeni nu pot fi realizate în lipsa unei persoane care să poată îndeplini atribuţiile de primar. În această situaţie s-a ajuns după ce primarul din Rădăuţi, Aurel Olărean, a fost suspendat din funcţie, fiind în închisoare, apoi Consiliul Local a fost dizolvat, dispărând astfel şi funcţia de viceprimar, iar în cursul zilei de luni, secretarul municipiului, ultimul care mai putea să conducă primăria, şi-a încetat mandatul în această funcţie.

În cursul zilei de ieri, pe holurile Primăriei din Rădăuţi nu se afla aproape nimeni, rădăuţenii fiind în mod sigur conştienţi că în multe din problemele pe care le au nu îi mai poate ajuta nimeni. Asta în ciuda a ceea ce spun unii reprezentanţi ai primăriei, şi anume că toate serviciile din cadrul acestei instituţii funcţionează în continuare. Problema care apare însă este aceea că la unele servicii din primărie anumite activităţi sunt blocate. Un alt aspect extrem de important este faptul că investiţiile pe care municipalitatea le-a programat pentru anul acesta sunt blocate, valoarea acestora depăşind trei milioane de lei.

 

Şeful serviciului de urbanism: Primăria lucrează în regim de avarie

Unul dintre şefii de servicii din cadrul Primăriei Rădăuţi care a vorbit despre situaţia dificilă şi unică în ţară în care se află acest municipiu a fost Gabriel Dumitru Flutur, cel care conduce Serviciul amenajarea teritoriului, urbanism, cadastru, mediu şi administrarea cimitirelor. Acesta a recunoscut faptul că în momentul de faţă Primăria Rădăuţi funcţionează la limita de avarie, estimând că doar un sfert din activităţile curente pot fi realizate în lipsa unei persoane care să poată prelua atribuţiile primarului. „Primăria funcţionează în regim de avarie. Noi ca funcţionari publici încercăm să gestionăm şi să menţinem la nivel de avarii această funcţionare a primărie”, a spus Flutur. El a subliniat că cea mai mare problemă în momentul de faţă o reprezintă imposibilitatea municipalităţii de a aloca fonduri pentru investiţi importante, făcând referire în special la lucrările de întreţinere şi reparaţii a străzilor. Gabriel Dumitru Flutur a spus că o altă activitate importantă pentru rădăuţeni care este blocată este cea de eliberare a certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire. Această activitate este blocată încă din data de 31 martie a.c., de la dizolvarea Consiliului Local, astfel încât şi în momentul de faţă orice intenţie a rădăuţenilor de a construi ceva este sortită eşecului.

Lista problemelor cu care se confruntă primăria a fost continuată de Gabriel Dumitru Flutur cu imposibilitatea efectuării plăţilor pentru subvenţiile în agricultură, eliberarea titlurilor de proprietate sau plata asistaţilor social, aceştia fiind în număr de aproximativ 300. „Cea mai importantă problemă rămâne cea a blocării lucrărilor de plombări asfaltice, întreţinerea şi reparaţia străzilor nemodernizate prin reprofilare sau balastare, cu atât mai mult cu cânt vremea permite realizarea acestor investiţii. De asemenea, în ultima perioadă de timp s-a vorbit numai despre certificatele de urbanism şi de autorizaţiile de construire, care nu mai pot fi eliberate. Dar sunt şi celelalte aspecte, care nu sunt atât de vizibile ca acestea, însă şi în aceste cazuri este nevoia de semnătura primarului”, a explicat Flutur. El a atras atenţia că în cazul investiţiilor aprobate pentru anul acesta nu au fost demarate procedurile de atribuire a lucrărilor, acestea fiind blocate până în momentul în care cineva va prelua atribuţiile de primar.

 

Concesionările şi închirierile spaţiilor din domeniul public sunt blocate

Tot în cursul zilei de ieri, purtătorul de cuvânt al primăriei, Ioana Delia Rusu, ne-a declarat că această instituţie nu poate da curs solicitărilor pentru ocuparea domeniului public. Practic, încă de la desfiinţarea Consiliului Local, toate cererile de închiriere, concesiune sau de vânzare a unor spaţii din domeniul public al municipiului Rădăuţi au fost blocate şi nu au putut fi soluţionate, având în vedere că această responsabilitate aparține deliberativului local, conform Legii 215 privind administrația publică locală. De această problemă se vor lovi, de exemplu, oamenii de afaceri din Rădăuţi care intenţionează să închirieze spaţii din domeniul public pentru deschiderea unor terase estivale şi care nu au depus cereri înainte de dizolvarea Consiliului Local. Ioana Delia Rusu a mai adăugat că din punctul de vedere al investiţiilor din bugetul pe anul acesta, acestea sunt blocate începând din data de 31 martie a.c., după dizolvarea deliberativului local. „În cazul contractelor aflate în desfăşurare, nu există probleme în acest moment, şi fac referire la termene de plată care nu pot fi onorate din cauza Primăriei Rădăuţi. Iar în ceea ce priveşte partea de dezvoltare şi reabilitare a drumurilor, nu există contracte semnate, doar cereri de ofertă şi oferte primite, iar procedurile nu mai pot fi finalizate”, a spus Ioana Delia Rusu. Ea a mai spus că rădăuţenii pot să obţină în continuare certificate de naştere, de căsătorie şi de deces, dar să şi plătească taxe şi impozite locale şi să obţină certificate fiscale. „Şeful Serviciului de impozite și taxe deține o dispoziție prin care preia toate atribuțiile pentru ducerea la îndeplinire a măsurilor de gestionare a problemelor privind taxele și impozitele locale, inclusiv cele de executare silită”, a explicat purtătorul de cuvânt al primăriei. Printre investiţiile blocate se numără lucrări şi dotări la căminul de bătrâni, realizarea utilităţilor la un bloc pentru medici rezidenţi, amenajarea unui loc de joacă, dar şi amenajarea unei zone pietonale pe strada Piaţa Muncii.

 

Problema plăţii salariilor nu a fost clarificată

Lipsa unei persoane care să conducă primăria şi care să aibă atribuţii de ordonator principal de credite pune probleme şi din punctul de vedere al plăţii salariilor către angajaţi, dar şi către profesori şi salariaţii din cadrul unor instituţii cum ar fi Casa de Cultură, Poliţia Locală, Clubul Sportiv Municipal, Grădina Zoologică, Galeria de Artă sau Biblioteca Municipală. Legat de această problemă, purtătorul de cuvânt al primăriei a precizat că „încă se aşteaptă clarificări”. Trebuie spus că în cursul zilei de ieri în cadrul primăriei se vehicula faptul că şefa Serviciului Administraţie Publică, Resurse Umane, Achiziţii Publice, Elena Mitric, ar avea în fişa postului atribuţii care i-ar da posibilitatea de a semna statele de plată astfel încât plata salariilor să poată fi făcută la timp. De altfel, şi purtătorul de cuvânt al primăriei ne-a declarat ieri că „în fişa postului şefei serviciului de administraţie publică, Elena Mitric, este trecut că poate prelua atribuţiile secretarului, în lipsa acestuia”.

Trebuie spus că tot în cursul zilei de ieri, prefectul Constantin Harasim s-a arătat rezervat cu privire la atribuţiile pe care le poate îndeplini Elena Mitric. „I-am atras atenţia să se încadreze în fişa postului pe care îl ocupă şi să nu ajungă în zona atribuţiilor pe care le are un primar. Orice document pe care îl va semna şi care va veni la Prefectură pentru controlul legalităţii va fi verificat de specialiştii noştri şi vom lua măsurile care se impun”, a spus Harasim. El a adăugat că tot ieri a trimis o scrisoare Guvernului prin care propune modificarea Legii nr. 215/2015 a administraţiei publice locale, astfel încât în cazul în care se ajunge într-o situaţie precum cea de la Rădăuţi, prefectul să fie împuternicit să nominalizeze doi reprezentanţi care să conducă primăria. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Toate investiţiile Primăriei Rădăuţi sunt blocate în lipsa unei conduceri.
 Vizualizări articol: 2364 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toate investiţiile Primăriei Rădăuţi sunt blocate în lipsa unei conduceri0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Asa sa fie! Cred ca avem o noua Venetie! trimis de
(29 apr 2015, 17:49:07
Dati-le ungurilor exemplu, acet fap se intampla, o sa va vad ce faceti cu Ardealul, inconsientilor.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei